آفتاب
نماینده دولت مصر در نشست کمیته فلسطین:

سازمان های بین المللی توانایی مقابله با تجاوزات اسراییل را ندارند

سازمان های بین المللی توانایی مقابله با تجاوزات اسراییل را ندارند

تهران- ایرنا- نماینده دولت مصر در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد گفت: سازمان های بین المللی توانایی مقابله با تجاوزهای اسراییل را ندارند، این جنایاتی که در حق بشریت و انسانیت در حال حاضر در غزه اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، وی پیش از ظهر دوشنبه در نشست وزیران امور خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد برای رسیدگی به وضعیت غزه هم اکنون در هتل آزادی تهران در حال برگزاری است، افزود: تجاوز ناجوانمردانه و آشکار اسراییل هر روز در زمینه مردم فلسطین انجام می شود و نیاز است سازمان های بین المللی با آن مقابله کنند.

وی در ادامه در تشریح موضع مصر در قبال مساله فلسطین خاطرنشان کرد: دولت قاهره تلاش کرده ابتکاری را ارایه دهد و باتوجه به مسوولیت هایی که مصر در بین کشورهای عربی داشته سعی کرده آتش بس در غزه برقرار شود و برای آماده سازی آتش بس تلاش بسیاری انجام داده است.

نماینده دولت مصر در نشست یک روزه وزیران امور خارجه کشورهای عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد، ادامه داد: هماهنگی بسیاری با همه به ویژه مسوولان دولت خودگردان فلسطین انجام داده ایم و از روز گذشته نیز جلسه فلسطینی ها در مصر در حال برگزاری است.

وی اظهار داشت: مصر تنها کشوری است که به دلیل نزدیکی جغرافیایی در غزه و مشکلات بسیار در آنجا تلاش می کند تا منافع مردم فلسطین حفظ شود.

نماینده دولت مصر در این نشست با بیان این که کشورش امدادرسانی به مردم فلسطین را مدیریت می کند، تصریح کرد: توانسته ایم بیش از هزار تن کمک های بشردوستانه به مردم فلسطین ارسال کنیم.

وی به شرایط دشوار گذرگاه رفح اشاره و تاکید کرد: مصر تلاش می کند ارسال کمک های انساندوستانه و موادغذایی به غزه ادامه یابد.

نماینده دولت مصر در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد خطاب به شرکت کنندگان این نشست گفت: ما می خواهیم در این جلسه یک تصمیم بسیار جدی درباره چگونگی تداوم کمک های انساندوستانه به غزه گرفته شود تا همه کشورها بتوانند کمک های انساندوستانه خود را ارسال کنند و تداوم بخشند.

وی در ادامه تشریح مواضع دولت مصر یادآور شد: ما نهایت تلاش خود را انجام می دهیم تا به مردم فلسطین از لحاظ انسانی و سیاسی کمک کنیم.

سیام(3)**9012**س.ق**1336
کد N425165

وبگردی