آفتاب

تقدیر حزب‌الله از عملکرد ارتش لبنان/سعد حریری: ارتش خط قرمز ماست

تقدیر حزب‌الله از عملکرد ارتش لبنان/سعد حریری: ارتش خط قرمز ماست

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای در خصوص حمله افراد مسلح به نیروهای ارتش در منطقه عرسال که چندین تلفات داشته و موجب ربوده شدن نظامیان لبنانی شده است، اعلام کرد: ادامه این جنایت‌ها که توسط گروه‌های تروریست و با حمایت‌های داخلی و خارجی صورت می‌گیرد نشان می‌دهد که خطراتی لبنان و تمامی مردم آن را تهدید می‌کند برای همین باید تمامی لبنانی‌ها برای مقابله با چنین خطرات و جنایت‌هایی با هم همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه لبنانی السفیر، حزب الله لبنان در این بیانیه آورده است: تجاوزات تروریست‌ها که لبنان، مردم و ارتش و حاکمیت این کشور را هدف قرار داده‌اند، هر روز شدت می‌یابد، اما ارتش لبنان به مسئولیت خود در حفظ وطن عمل کرده و بهترین نیروهای خود را در این راه فدا می‌کند.

حزب الله لبنان افزود: اراده ارتش لبنان برای مقابله با تروریست‌ها، شایسته تقدیر است و باید تمامی لبنانی‌ها در این زمینه با ارتش همکاری کنند.

حزب الله لبنان همچنین در این بیانیه اقدامات ارتش در حفظ امنیت کشور را ستود.

در پی کشته شدن 10 تن از نیروهای ارتش لبنان در درگیری با افراد مسلح در شهرک "عرسال" نخست وزیر اسبق این کشور ضمن تاکید بر حمایت خود از ارتش اعلام کرد که ارتش لبنان خط قرمز است.

به نقل از سایت اینترنتی النشره، سعد حریری، رئیس جریان المستقبل لبنان و نخست وزیر اسبق این کشور در گفت‌وگویی مطبوعاتی بر حمایت کامل خود از ارتش لبنان و تمامی نیروهای امنیتی و مقابله آن‌ها با افراد مسلح برای بازپس گیری شهرک "عرسال" و راندن تروریست‌ها از این منطقه تاکید کرد.

وی افزود: نباید در برخورد با تروریست‌ها و طرح ویرانگرانه آن‌ها سهل انگاری به خرج داد. تروریست‌ها هیچ راهی جز عقب نشینی از شهرک عرسال ندارند و ما و دولت در مقابل نقشه‌های آن‌ها ساکت نمی‌نشینیم.

سعد حریری خاطرنشان کرد: ارتش لبنان و سایر نیروهای امنیتی خط قرمز ما هستند که تجاوز از این خط قرمز ممنوع است و ما همچنان موضع ثابت خود نسبت به برخورد با تروریست‌ها را حفظ می‌کنیم.

وی اظهار داشت: آیا این پاسخ ساکنان عرسال است که میزبان آوارگان سوری هستند و در ارائه کمک به آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند؟ آیا با تبدیل ساکنان عرسال به گروگان این گونه آن‌ها را مجازات می‌کنند؟ به عقیده من این اقدامات تجاوز به حاکمیت لبنان است.

اخیرا در پی وقوع درگیری‌های شدید میان ارتش لبنان و افراد مسلح سوری در شهرک "عرسال" که در نزدیکی کوه‌های "قلمون" سوریه واقع است 10 تن از نیروهای ارتش لبنان کشته و 25 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش منابع، ارتش لبنان برخی مراکز نظامی را که به تصرف گروه‌های مسلح در عرسال درآمده بود پس گرفته اما درگیری‌های شدید در این منطقه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N425038

وبگردی