آفتاب
در اجلاس تهران مطرح شد:

درخواست وزیر خارجه فلسطین برای حمایت عدم تعهد از قطعنامه در شورای امنیت

درخواست وزیر خارجه فلسطین برای حمایت عدم تعهد از قطعنامه در شورای امنیت

وزیر امور خارجه فلسطین خطاب به اعضای جنبش عدم تعهد درخواست کرد: همه اعضا از قطعنامه فلسطین برای محکومیت رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ریاض المالکی وزیر امور خارجه فلسطین در نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد که به ریاست وزیر امور خارجه کشورمان در هتل آزادی تهران برگزار شد، درباره اوضاع غزه گفت: بسیاری از اماکن غیر نظامی تحت سلطه رژیم اشغالگر قرار گرفته آب آشامیدنی وجود ندارد دسترسی به بیمارستان ها غیر ممکن است و افراد نمی توانند به محل کار خود بروند.

وی افزود: با وجود این شرایط ارسال کمک های انسان دوستانه غیر ممکن است ما تقاضا داریم که دست به دست هم دهیم تا کمک های انسان دوستانه به مردم غزه و فلسطین برسد. باید همکاری کنیم که فلسطین و غزه ویرانه را بازسازی کنیم.

وزیر خارجه فلسطین تصریح کرد: باید راهی پیدا کنیم که وضعیت غزه را بهبود ببخشیم و باید در مقابل نقض آشکار اصول انسان دوستانه عکس العمل نشان دهیم.

وی با بیان اینکه این حق مردم فلسطین است که در مقابل کسب آزادی بجنگد بیان کرد: سازمان های بین المللی و کمیسری عالی حقوق بشر تجاوزات آشکار رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و اعلام کرده اند این تجاوزات علیه اصول بشردوستانه است.

ریاض المالکی تاکید کرد: رئیس جمهور ما هم از شورای امنیت خواسته است حمایت خود را از فلسطین اعلام کند دو نامه به بان کی مون ارسال کرده و خواستار توقف سریع حملات است.

وزیر امور خارجه فلسطین تصریح کرد: ما از کلیه اعضای محترم کمیته فلسطین تقاضا داریم با همکاری خود سعی کنند راه حل مثمر ثمری را برای وضعیت غزه اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد: فلسطین معتقد است مسائل متمرکز در فلسطین باید به گوش تمام جهانیان برسد و تجاوزات علنی باید برای همگان آشکار شود.

ریاض المالکی خاطر نشان کرد: اعضای کمیته فلسطین باید وظیفه خطیری ایفا کنند و جلوی حمایت ها را از رژیم صهیونیستی بگیرند امیدواریم در چارچوب قوانین بین المللی بتوانیم مسئولیت خطیر خود را به دوش بگیریم.

وی گفت : اعضای کمیته فلسطین باید براساس توانایی خود تمام تلاش را بکنند که این تجاوزات به پایان برسد تمامی اعضا باید براساس مشاوره و همکاری برای برداشتن محاصره غزه و ارسال کمک های انسان دوستانه تلاش کنند هدف ما این است که نشان دهیم استمرار این امر می تواند موجب به مخاطره انداختن کل جهان شود.

وی تادامه داد: دلایلی وجود دارد که کشورهای پیشرفته جهان به حمایت از صهیونیسم بپردازند، بر این اساس استمرار تجاوز را به صورت یک مقوله کهنه درآمده است و راه حلی برای آن وجود ندارد.

وزیر امور خارجه فلسطین افزود: ما 6 بار تشکیل جلسه دادیم اما شکست خورده است، فلسطین پیش نویس قطع نامه ای را آماده کرده و در حال همکاری با کشورهای عربی و اسلامی است تا بتوانیم قطعنامه ای علیه اسرائیل داشته باشیم.

وی افزود: اگر شورای امنیت شانه خالی کند اعضای عدم تعهد باید از موضع ما حمایت کند تا به نتیجه برسیم ما از اعضای عدم تعهد درخواست می کنیم که از این قطعنامه حمایت کند.

ریاض المالکی تصریح کرد: خشونت و تراژدی حال حاضر نیازمند توجه کامل است این تراژدی تصویری از خشونت و اشغالگری رژیم صهیونیستی است که در کرانه باختری همچنان به خشونت علیه مردم ادامه می دهد ما از بازیگران بین المللی درخواست می کنیم تعاملات را ادامه دهند و امیدواریم این روش را پیش بگیریم تا حمایت همه گیر شود.

وی تصریح کرد: ما نیازمند حمایت های همه جانبه هستیم و نیازمند این هستیم تا ارزش های جهانی و حقوق بشر مورد توجه قرار گیرد.

 

 

کد N424880

وبگردی