آفتاب

پاکستان اعزام نیرو به عربستان را تکذیب کرد

پاکستان اعزام نیرو به عربستان را تکذیب کرد

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی ارتش پاکستان ادعای برخی رسانه های غربی را مبنی بر اعزام نیروهای نظامی به عربستان سعودی برای محافظت از مرزهای این کشور با عراق، تکذیب کرد.

سرلشگر عاصم سلیم باجوا در صفحه توئیتر خود اعلام کرد : برخلاف اخبار کذبی که برخی رسانه های بیگانه به آن پرداخته اند، هیچ نیروی پاکستانی به عربستان اعزام نشده است.

برخی رسانه های غربی از جمله نشریه های تلگراف و تایمز ادعا کرده بودند که عربستان سعودی از کشورهای هم پیمان و دوست خود از جمله مصر و پاکستان خواسته است تا برای کمک به حفظ امنیت مرزهای مشترک عربستان با عراق، به عربستان نیروی نظامی اعزام کنند.

تحرکات اخیر داعش در عراق و اقدامات مخرب و جنایتکارانه آن در سوریه با حمایت های مالی و تسلیحاتی برخی کشورهای غربی- عربی، اکنون به تهدیدی جدی و بالقوه برای برخی همسایگان عرب این کشورها از جمله عربستان سعودی تبدیل شده است.

نیروهای داعش هم اکنون کنترل قابل توجهی بر مناطق غربی عراق در مناطق نزدیک به مرزهای سوریه و اردن دارند و با توجه به افزایش تحرکات آن در عراق، بعید نیست مناطق جنوبی عراق و مناطق مرزی این کشور با عربستان سعودی نیز تحت کنترل داعش قرار گیرد. این مسئله موجب نگرانی جدی عربستان سعودی شده است.

آساق**ط**1723 ** 1064
کد N424814

وبگردی