آفتاب

احزاب مخالف پاکستان برکناری دولت نواز شریف را خواستار شدند

احزاب مخالف پاکستان برکناری دولت نواز شریف را خواستار شدند

احزاب مخالف دولت پاکستان مدعی شدند که دولت نواز شریف، نخست وزیر این کشور باید در پایان ماه جاری میلادی برکنار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، عمران خان، رهبر حزب مخالف تحریک انصاف پاکستان در جریان خطابه‌ای برای کارمندان حزب در لاهور گفت: ما به سلطنت خانواده نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در کشور از طریق راهپیمایی 14 اوت پایان می‌دهیم. اگر پلیس اعضای حزبم را شکنجه یا بازداشت کند، برادران شریف در پاکستان و حتی در ایالت پنجاب هم جایی نخواهند داشت. دموکراسی حقیقی در پاکستان وجود ندارد مگر سلطنتی تحت نخست وزیری شریف.

وی افزود: در یک کشور دموکرات، رئیس و رهبر کشور مسئول مردم است. در چنین کشوری سیستم دموکرات و پول حاصل از مالیات توسط رهبران مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این چه نوع دموکراسی است!

در همین حال طاهر القدری، رهبر حزب مخالف تحریک عوامی پاکستان گفت: در اوت به دولت تحت رهبری نواز شریف پایان می‌دهیم. آن‌ها مسئول کشتار مردم بیگناه هستند.

وی با اشاره به درگیری‌های خشونت بار ژوئن 2013 در شهر "مدل" لاهور گفت: حزب در 10 اوت 2014 و برای پاسداشت کشته شدن 14 تن از حامیان حزب توسط پلیس به فرمان شهباز شریف، سروزیر ایالت پنجاب راهپیمایی برگزار می‌کند. تاریخ‌های راهپیمایی انقلاب نیز پس از این راهپیمایی در 10 اوت اعلام می‌شود.

در همین حال عمران خان با جعلی خواندن دولت نواز شریف خواستار برگزاری انتخابات مجدد در پاکستان شد و افزود: زمان برای این دولت جعلی پایان یافته. ما تا زمان برگزاری انتخابات مجدد از پا نمی‌نشینیم.

انتهای پیام

کد N424712

وبگردی