آفتاب

جنبش حماس: ما به اعلام آتش بس رژیم صهیونیستی اعتمادی نداریم

جنبش حماس: ما به اعلام آتش بس رژیم صهیونیستی اعتمادی نداریم

تهران - ایرنا - ˈسامی ابوزهریˈ سخنگوی ˈجنبش مقاومت اسلامی فلسطینˈ (حماس) در بیانیه ای اعلام کرد که این جنبش به اعلام ˈآتش بس هفت ساعتهˈ امروز (دوشنبه)رژیم صهیونیستی اعتماد ندارد .

به گزارش پایگاه خبری ˈالنشرهˈ، ابوزهری خاطر نشان کرد که این آتش بس یک طرفه است و هدف از آن دور کردن نگاه های مردم جهان از کشتارهای رژیم صهیونیستی در غزه است .

وی در این بیانیه افزود: ما به چنین آتش بس هایی اعتماد نداریم و از مردم می خواهیم جوانب احتیاط را رعایت کنند و مراقب باشند .

در 28 روز گذشته و از زمان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون چند بار آتش بس اعلام شده که هر بار این رژیم به بهانه های مختلف این آتش بس را نقض کرده است .

آخرین بار رژیم صهیونیستی به بهانه ربوده شدن یک افسر صهیونیست حملات خود را به نوار غزه از سر گرفت، اما نیروهای مقاومت اعلام کردند که این تنها بهانه ای برای از سرگیری حملات به غزه بوده، زیرا این افسر پیش از زمان آتش بس مفقود شده بود و پس از آن نیز مشخص شد، سخنان مقاومت در مورد این نظامی رژیم صهیونیستی درست بوده است .

پیش از این نیز ˈخالد مشعلˈ رییس دفتر سیاسی ˈجنبش حماسˈ اعلام کرده بود که تا زمانی که نیروهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه حضور داشته باشند، اعلام آتش بس بی معنا است .

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آتش بس از ساعت 10 صبح امروز (به وقت فلسطین ) آغاز و تا ساعت 17 عصر ادامه می یابد، ولی منطقه شرق ˈرفحˈ شامل این آتش بس نمی شود.

وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که از آغاز تجاوز صهیونیست ها به نوار غزه (از 28 روز پیش تاکنون) یک هزار و 857 غیرنظامی فلسطینی شهید و نه هزار و 400 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

خاورم **2041**1651
کد N424710

وبگردی