آفتاب

بررسی برنامه‌های نشست آتی ناتو در ولز

بررسی برنامه‌های نشست آتی ناتو در ولز

سرویس خبری پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرد، نخست وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) با دبیرکل ناتو و فرمانده ارشد ائتلاف ناتو در اروپا جهت آمادگی برای نشست پیمان آتلانتیک شمالی در ولز در ماه سپتامبر دیدار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، به گفته منابع سیاسی، یکی از موضوعات مهم در این گفت‌وگو ارائه یک واکنش مناسب برای بحران‌های جدید امنیتی مرتبط با روسیه و اوکراین است.

یکی از این منابع اعلام کرد: در نشست ولز، این پیشنهاد مطرح خواهد شد که کشورهای عضو ناتو اقدامات بلند مدتی را در واکنش به تهدیدهای جدید امنیتی به ویژه اقدام برای افزایش هزینه‌ها در جهت افزایش امکانات دفاعی در تمام کشورهای عضو این پیمان صورت دهند.

این منبع افزود: کشورهای عضو این ائتلاف همچنین باید امنیت کشورهای شرقی اروپایی عضو ناتو را با افزایش نیروهای ناتو تضمین کنند. حاضرین در این نشست درباره افزایش "نیروهای استقرار سریع" ناتو نیز گفت‌وگو می‌کنند.

این منبع در ادامه گفت: به علاوه قرار است تا در این نشست درباره زمان مانورهای نظامی استراتژیک ناتو که در جهت افزایش آمادگی ارتش ناتو برای مقابله با هر تهدید نظامی است، گفت‌وگو کنند.

وی در پایان اعلام کرد: شرکت کنندگان در این نشست به طور قطع درباره تجدید نظر در روابط آتی با روسیه نیز گفت‌وگو می‌کنند.

با این تفاسیر، در حقیقت نشست ائتلاف ناتو در نظر دارد تا یک استراتژی را برای محدود کردن نظامی روسیه آماده کند.

انتهای پیام

کد N424611

وبگردی