آفتاب

نگرانی سازمان ملل از "تراژدی انسانی" داعش در شهرستان سنجار عراق

نگرانی سازمان ملل از "تراژدی انسانی" داعش در شهرستان سنجار عراق

در پی حمله اخیر گروه داعش به مناطق "سنجار" و "تلعفر" در استان نینوا و فرار هزاران عراقی از این مناطق سازمان ملل در بیانیه‌ای خواهان همکاری فوری بغداد و اربیل برای مقابله با بحران انسانی در منطقه "سنجار" شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسلة، هیات‌های بین‌المللی و داخلی عراق زنگ خطر امکان تلاش داعش برای نابودی طرفداران دین یزیدی در عراق را که تعدادشان بالغ بر 200 هزار تن است، به صدا درآوردند.

سازمان ملل در بیانیه‌ای در خصوص تسلط گروه "دولت اسلامی" (داعش) بر مناطقی از استان نینوا اعلام کرد: گزارش‌ها حاکی از این است که گروه داعش تقریبا کنترل مناطق "سنجار" که بیشتر ساکنان آن کردهای یزیدی (ایزیدی) هستند و "تلعفر" در استان نینوا را در دست گرفته‌ است. براساس گزارشات به دست آمده، 200 هزار تن از طرفداران این اقلیت دینی به کوه‌های سنجار فرار کرده‌اند و اوضاع این افراد بسیار وخیم و نیاز شدیدی به کمک‌های فوری از جمله غذا، آب و دارو دارند و همچنین برخی از این آوارگان به سمت مناطق "دهوک" و "زاخو" در اقلیم کردستان رفته‌اند.

در این بیانیه آمده است: سازمان ملل نسبت به سلامتی این افراد غیرنظامی بویژه محاصره شدگان در منطقه سنجار بسیار نگران است.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیکلای ملادینف، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق نیز اعلام کرده که اوضاع انسانی در سنجار بسیار وخیم است و دولت عراق و اقلیم کردستان باید هرچه سریعتر برای مقابله با این بحران با هم همکاری کنند و اقدامات لازم را به عمل آورند و تمامی مقامات عراقی و شرکای بین‌المللی باید برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به این آوارگان با سازمان ملل همکاری کنند.

ملادینف همچنین اعلام کرد که "تراژدی انسانی در منطقه سنجار" رخ داده است.

انتهای پیام

کد N424449

وبگردی