آفتاب

اذعان رژیم صهیونیستی به شکست در تجاوز نظامی به غزه

اذعان رژیم صهیونیستی به شکست در تجاوز نظامی به غزه

تهران - ایرنا - ˈدانی دانونˈ عضو کنیست رژیم صهیونیستی، اذعان کرد که این رژیم پس از گذشت بیش از 27 روز از جنگ ضد غزه، هیچ دستاورد قابل ذکری نداشته و در این جنگ متحمل شکست شده است.

به گزارش پایگاه خبری گردان های ˈعزالدین القسامˈ دانی دانون گفت: ما در مقابله با حماس پیروز نشده و در این جنگ به هیچ یک از اهداف اصلی مان (منهدم کردن موشک ها، شناسایی تونل ها و ویران کردن آن و همچنین ترور رهبران حماس) نرسیده ایم.

از سوی دیگر ˈعوزی لاندوˈ وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که این رژیم در جنگ علیه غزه، شکست خورده است.

وی افزود: قدرت بازدارندگی اسراییل دچار فروپاشی شده و به پایان رسیده و در این جنگ به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.

ˈاوری ارائیلˈ وزیر مسکن رژیم صهیونیستی نیز گفت: دولت اسراییل در حفاظت از مردم شکست خورده و از جنگ های گذشته عبرت نگرفته است.

وی افزود: من به خاطر این جنگ دچار سرخوردگی و افسردگی شده ام .

ˈزئیف ایلکینˈ رییس کمیته خارجی و امنیت رژیم صهیونیستی نیز در این باره اظهار داشت: ما کمیته تحقیقی برای بررسی این که چه کسی مسئول اداره این جنگ توام با شکست است، تشکیل می دهیم.

ایلکین افزود: سوال های سختی در این میان وجود دارد که ما باید پاسخ درستی برای آن بیابیم.

گفتنی است پیش از این فرمانده نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی (تیپ گولانی) گفته بود: نیروهای ما در این جنگ با پیچیده ترین تاکتیک های جنگی روبه رو شده و آن ها به ویژه در منطقه ˈالشجاعیهˈ با چالش های بسیار زیادی مواجه شده اند و در این میان شماری از این نیروها کشته و برخی دیگر زخمی شده اند.

رژیم صهیونیستی به دلیل این که از رویارویی با نیروهای مقاومت در غزه عاجز است، دست به گلوله باران کورکورانه مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مساجد و حتی مدارس متعلق به سازمان ملل در نوار غزه می زند و در این میان شمار زیادی از فلسطینی ها به شهادت رسیده اند.

جنایت های این رژیم در نوار غزه به حدی بوده است که مردم کشورهای غربی با وجود سانسور شدید اخبار تجاوز نظامی به غزه در کشورهایشان، برای اعلام همبستگی با مردم غزه دست به راهپیمایی زده و خواستار توقف فوری این جنایت ها شده اند.

روز گذشته حدود 60 هزار آمریکایی برای اعلام همبستگی با مردم نوار غزه در خیابان های اطراف کاخ سفید تجمع کرده و خواستار توقف فوری کشتار غیر نظامیان و کودگان و زنان در غزه شدند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون بیش از یک هزار و 857 فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده و نه هزارو 400 هزار نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

خاورم **2041**7074**1275
کد N424429

وبگردی