آفتاب

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی با کشتار کودکان می خواهد مقاومت را به تسلیم وادارد

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی با کشتار کودکان می خواهد مقاومت را به تسلیم وادارد

تهران- ایرنا- معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان گفت: رژیم صهیونیستی با کشتار کودکان در غزه می خواهد مقاومت را مجبور به تسلیم کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا٬ حسین امیر عبداللهیان در برنامه گفت وگوی ویِژه خبری شبکه دوم سیما افزود: حقیقت این است که رژیم صهیونیستی با این تحلیل نادرست که تحولات سوریه٬ مصر و شمال خاورمیانه وضعیت کشورهای اسلامی از انسجام نسبت به موضوع فلسطین برخوردار نیست، اقدام به کشتار مردم فلسطین در غزه کردند.

وی یادآور شد: پس از دیدن واکنش های کوبنده مقاومت نسبت به رژیم صهیونیستی٬ این رژیم برای تسلیم مقاومت٬ به کشتار کودکان و هدف قرار دادن مدارس سازمان ملل و بیمارستان ها روی آورد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: امروز پس از شش دهه شاهد آن هستیم که مقاومت از انتفاضه سنگ٬ به مرحله ای رسیده که عمق اهداف استراتژی در سراسر سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار می دهند.

امیر عبداللهیان ادامه داد: متاسفانه وضعیت حاکم در کشور های اسلامی و تلاش برخی رهبران سیاسی و دینی و مقام ها و شخصیت ها در کشورهای عربی و اسلامی و رفتاری که آنان از خود بروز دادند به رژیم صهیونیستی اجازه این گستاخی را داده که نسبت به مردم چنین جنایاتی را انجام بدهند.

وی اظهار کرد:متاسفانه برخی مدعیان اسلام که ذر زمینه تحولات سوریه٬عراق و لبنان فتوای جهاد صادر کردند،اکنون درباره فلسطین افراد سکوت کردند اما جمهوری اسلامی از مردم فلسطین حمایت می کند. البته برخی طرف ها در ادعایی نادرست، جمهوری اسلامی را به عنوان عامل درگیری های شیعی و سنی مطرح می کنند.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان گفت: از ابتدای شروع بحران در غزه٬ رییس جمهوری تماس های مختلفی را با سران کشورهای مختلف داشته و بیانیه ای را به عنوان رییس جنبش کشورهای عدم تعهد٬ به کشورهای مختلف از جمله مصر ارسال کردند.

امیر عبداللهیان توضیح داد: محمد جوادظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز برای انتقال زنان و کودکان و مجروحان فلسطینی با وزیر خارجه مصر تماس داشت. البته به دلایل متعدد٬ رسالت تاریخی عربی هنوز از سوی مصر دیده نشده است.

شبک**1983** 1917
کد N424055

وبگردی