آفتاب

رییس حزب الکتائب خواستار بررسی تجاوزعناصرمسلح به لبنان در شورای امنیت شد

رییس حزب الکتائب خواستار بررسی تجاوزعناصرمسلح به لبنان در شورای امنیت شد

بیروت – ایرنا - « امین الجمیل» رییس حزب الکتائب لبنان خواستار بررسی تجاوز عناصر مسلح خارجی به خاک لبنان در شورای امنیت سازمان ملل متحد در سریعترین زمان ممکن شد.

به گزارش ایرنا، الجمیل عصر یکشنبه در گفت وگو با تلویزیون لبنانی(MTV) گفت که وزیران وابسته به حزب الکتائب این درخواست را در جلسه آینده دولت لبنان ( دوشنبه) برای بررسی مطرح خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد که نگران است تا آنچه در دو روز گذشته در شهرک عرسال لبنان و بلندی های آن رخ داده است، نمونه کوچک شده تجاوز گروه داعش به عراق باشد.

رییس حزب الکتائب تاکید کرد که تجاوز عناصر مسلح خارجی از ورای مرزها به خاک لبنان ، خطری بزرگ برای آینده ، حاکمیت و وحدت لبنان است.

امین الجمیل بر ضرورت حمایت بین المللی از لبنان تاکید کرد و با بیان اینکه شورای امنیت باید به این فاجعه واکنش نشان دهد،گفت که تجاوز اخیر عناصر مسلح خارجی به لبنان ارتباطی با جنگ داخلی ندارد زیرا درگیری بین گروه های مختلف ملت لبنان صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: تعدادی عنصر مسلح خارجی با عبور از مرزها به مناطقی از خاک لبنان تجاوز و نیروهای رسمی لبنانی را ربوده اند و نمی توانیم در قبال آنچه اتفاق افتاده است، سکوت کنیم.

رییس حزب الکتائب افزود: همه لبنانی ها باید با فراموش کردن اختلافات و حساسیت های داخلی برای مقابله با این تجاوز هماهنگ شده و برای حمایت از لبنان همکاری کنند.

امین الجمیل با اشاره به تحولات در سوریه و عراق، تاکید کرد که نباید اجازه داد این مرض ( تجاوز عناصر مسلح تروریست تکفیری) به نقاط دیگر لبنان سرایت کند و باید تدابیر لازم در این زمینه در سریعترین زمان ممکن اتخاذ و اجرا شود.

وی با تاکید به اینکه این مرض باید بطور ریشه ای درمان شود ، گفت که راهکارهای موقت و مسکن ها از جمله توافق برای آتش بس کافی نیست و نباید اجازه داد که این زخم چرکین در بدن لبنان باقی بماند.

خاورم ** 1324
کد N424054

وبگردی