آفتاب
در آستانه عزیمت به تهران

جبران باسیل: لبنان درخطر اشغال برخی شهرک های آن قرار دارد

جبران باسیل: لبنان درخطر اشغال برخی شهرک های آن قرار دارد

بیروت - ایرنا - « جبران باسیل» وزیر امورخارجه لبنان هشدار داد که برخی شهرک های کشور متبوعش در خطر اشغال توسط گروه های مسلح بیگانه قرار دارد.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه لبنان روز یکشنبه در فرودگاه بین المللی بیروت و قبل از عزیمت به تهران برای شرکت در اجلاس کمیته فلسطین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد افزود: لبنان در وضعیت بسیارخطرناکی قرار گرفته است .

وی تصریح کرد: برخی طرف های داخلی و بین المللی قبلا نسبت به این وضعیت خطرناک هشدار داده بودند و متاسفانه ما از آنچه می ترسیدیم آن هم در بدترین وضعیت اتفاق افتاده است.

جبران باسیل خاطرنشان کرد: در چنین شرایط خطرناکی تصمیم گرفتم به تهران بروم و به هر پایتخت دیگری هم خواهم رفت اگر ضرورت ایجاب کند تا با صدای بلند اعلام کنم که جامعه بین المللی باید به ارتش لبنان برای مقابله با تروریست ها کمک های فوری و جدی کند.

وزیر خارجه لبنان قبل از عزیمت به تهران با « تمام سلام» نخست وزیر این کشور در باره اهمیت شرکتش در اجلاس تهران و برقراری تماس هایی به منظور کسب حمایت ها وکمک های بیشتر برای ارتش لبنان گفت وگو و مشورت کرد.

در حالی که لبنان عضو کمیته فلسطین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد نیست، تهران ، وزیر خارجه این کشور را برای شرکت در جلسه این کمیته دعوت کرده است.

جبران باسیل قبل از ظهر یکشنبه در راس هیاتی برای شرکت در نشست یک روزه کمیته فلسطین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، بیروت را به مقصد تهران ترک کرد.

«محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در مراسم بدرقه وزیر خارجه این کشور در فرودگاه بین المللی بیروت حضور یافت.

جبران باسیل و فتحعلی در پاویون فرودگاه بیروت در باره روابط دو کشور و منطقه ، اوضاع لبنان و برگزاری نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در تهران گفت وگو و تبادل نظر کردند.

نشست کمیته فلسطین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد برای بررسی آخرین وضعیت غزه و یافتن راهکارهای حل بحران و نیز کاهش آلام انسانی مردم بیگناه غزه قرار است فردا (دوشنبه) به میزبانی « محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شود.

وزیر امور خارجه ایران اخیرا با ارسال پیام های جداگانه به وزیران امور خارجه کشورهای عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد از آنها دعوت کرد تا برای شرکت در این نشست در تهران حضور یابند.

ظریف در این پیام دعوت تصریح کرد : صحنه های دلخراش مرگ کودکان، زنان و مردان بیگناه غزه، تخریب گسترده این باریکه کوچک و نیز آوارگی هزاران تن از اهالی آن وجدان جامعه جهانی را به درد آورده است.

در این پیام دعوت آمده است: ابعاد گسترده این فاجعه ایجاب می کند که جامعه بین المللی به ویژه جنبش عدم تعهد در اسرع وقت واکنش مناسب و شایسته ای با هدف توقف سریع کشتار مردم غزه ؛ کاهش آلام انسانی آنها و پایان بی درنگ تجاوز و اشغالگری نشان دهد.

ظریف خاطرنشان کرد: جنبش عدم تعهد همواره متعهدانه به مساله فلسطین و آلام مردم بی پناه آن توجه داشته و با تشکیل کمیته دائمی فلسطین اهتمام خود را برای کمک به مردم فلسطین اثبات کرده است .

وی تاکید کرد: هم اکنون در این برهه حساس ضروری است که جنبش عدم تعهد بار دیگر نقش موثر خود را برای ورود در حل بحران های بین المللی و به طور خاص کمک به مردم غزه ایفاء کند و تحرکات اخیر این جنبش به ویژه در نیویورک و نیز مواضع اعضای آن گویای این آمادگی بوده است.

خاورم ** 1324
کد N423878

وبگردی