آفتاب

مروری بر آخرین تحولات غزه

مروری بر آخرین تحولات غزه

تهران- ایرنا- عقب نشینی نظامیان صهیونیست از مناطقی در غزه، انزوای رژیم متجاوز صهیونیستی در افکار عمومی اروپا و آمریکا، همچنین شهادت دست کم 10 فلسطینی در پی سومین حمله رژیم اشغالگر قدس به مدرسه سازمان ملل در غزه، از مهم ترین اخبار سرزمین های اشغالی است.

*عقب نشینی نظامیان صهیونیست از مناطقی در غزه

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از عقب نشینی نظامیان این رژیم از برخی مناطق غزه خبر داد.



*انزوای رژیم صهیونیستی در افکار عمومی اروپا و آمریکا

درپی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه نوار غزه و کشتار کودکان و زنان فلسطینی، افکار عمومی در اروپا و آمریکا با محکومیت اعمال وحشیانه این رژیم ، خواستار واکنش جدی مجامع بین المللی برای جلوگیری از کشتارهای بی رحمانه رژیم اشغالگر قدس شده است.



*دست کم 10 فلسطینی در سومین حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه سازمان ملل در غزه شهید شدند

در حمله هوایی روز یکشنبه رژیم صهیونیستی به مدرسه سازمان ملل در شهر ˈرفحˈ در نوار غزه دست کم 10 فلسطینی شهید و حدود 30 نفر دیگر زخمی شدند. این سومین حمله این رژیم به مدرسه سازمان ملل در غزه است.



*افزایش آمار شهدای فلسطین تا 1720 نفر

شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا بامداد امروز یکشنبه به یکهزار و 720 شهید و 9 هزار و 80 مجروح افزایش یافت.



*حضور وزیر خارجه لبنان برای شرکت در نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در تهران

ˈجبران باسیلˈ وزیر امور خارجه لبنان امروز در راس هیاتی برای شرکت در نشست یک روزه کمیته فلسطین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، بیروت را به مقصد تهران ترک کرد.



*ورود هیات مذاکره کننده فلسطینی به قاهره

هیات مذاکره کننده فلسطینی، متشکل از نمایندگان حماس و فتح، امروز وارد قاهره شد و انتظار می رود برخی نمایندگان کشورهای غربی نیز به زودی وارد مصر شوند.



*درخواست شیخ الازهر مبنی بر توقف نسل کشی فلسطینی ها در غزه

شیخ الازهر در بیانیه ای با اشاره به حملات نظامی وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، خواستار توقف کشتار و نسل کشی فلسطینی ها به وسیله این رژیم شد.



*نخست وزیر انگلیس محکوم به سکوت در برابر کشتار غزه

ˈاد میلیبندˈ رهبر حزب کارگر انگلیس، ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر این کشور را به سکوت توجیه ناپذیر در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه نوار غزه متهم کرد.



*اعلام همبستگی نویسندگان و اصحاب رسانه های مصر با مردم غزه

نویسندگان و روزنامه نگاران مصری در بیانیه ای ضمن اعلام همبستگی با فلسطینیان ساکن غزه، خواستار اتحاد جهان عرب به منظور دستیابی فلسطین ها به حق شان شدند.



*درخواست نظامی اسراییلی مبنی بر برچیده شدن رژیم صهیونیستی

یک نیروی روس تبار ارتش رژیم صهیونیستی، خواستار برچیده شدن این رژیم و برپایی دولت فلسطینی در سرزمین های اشغالی شد.



*بررسی چگونگی برقراری آتش بس در غزه توسط وزرای خارجه ترکیه و قطر

ˈاحمد داوداوغلوˈ و ˈشیخ خالد العطیهˈ وزرای خارجه ترکیه و قطر روز یکشنبه در آنکارا پیرامون برقراری آتش بس در غزه و تحولات منطقه ای گفت و گو کردند.



*اردوغان: اسراییل مانند هیتلر به نسل کشی فلسطینیان ادامه می دهد

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به نقض آتش بس 72 ساعته از سوی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و گفت: اسرائیل مانند هیتلر به نسل کشی فلسطینیان ادامه می دهد.



*اعتراف وزیرخارجه انگلیس به ناراحتی عمیق افکارعمومی این کشور از وقایع غزه

ˈفیلیپ هاموندˈ وزیر امور خارجه انگلیس در اظهار نظری غیرمنتظره، با بیان این که درد و رنج مردم فلسطین غیر قابل تحمل است اعتراف کرد که افکار عمومی این کشور عمیقا از آن چه در غزه می گذرد، اندوهگین است.



*اعلام آمادگی حماس برای ادامه مبارزه با دشمن اشغالگر

*جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ˈحماسˈ شنبه شب ضمن بی اعتنایی به تهدیدات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که به مبارزه و مقاومت در برابر دشمن اشغالگر صهیونیستی تا زمان تحقق اهداف مقاومت، ادامه می دهد.

خاورم**7074**1446
کد N423495

وبگردی