آفتاب

جلالی: مجلس باید در مسیر استیضاح وزرا تجدید نظر کند

جلالی: مجلس باید در مسیر استیضاح وزرا تجدید نظر کند

تهران- ایرنا- رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که دولت سخن از تعامل و همگرایی می زند، مجلس به طور مداوم ابزارهای نظارتی خود ازجمله سوال و استیضاح را به رخ می کشد، بنابراین به نظر می رسد مجلسی ها باید در مسیر خود تجدید نظر کنند.

«کاظم جلالی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره افزایش درخواست های نمایندگان برای استیضاح وزیران دولت یازدهم در مجلس افزود: فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از ابتدا قصد داشت تا براساس عقل و رای جمعی حرکت کند و هیچ تصمیمی از بالا به پایین پذیرفتنی نیست.

وی با بیان این که همه نمایندگان در مجلس یک رای دارند و آرا نیز مساوی است، اظهار داشت: فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس باید کار اقناعی انجام دهند یعنی باید با بحث و تبادل نظر به یک تصمیم جمعی برسیم.

رییس مرکز پژوهش های مجلس با یادآوری این که براساس آیین نامه داخلی هر 10 نماینده می توانند با امضای نامه ای درخواست استیضاح یکی از وزیران را مطرح کنند، تصریح کرد: این که هر روز یک استیضاح و سوالی از وزیری در مجلس مطرح شود به نظر من کار درستی نیست، به ویژه دولتی که یک سال است سکان اجرایی به دست گرفته و در مسیر انجام کار است.

جلالی ادامه داد: این حجم از سوال و تقاضای استیضاح کاری به ثواب مجلس نیست.

نماینده مردم شاهرود در مجلس اظهار داشت: اما مجلس در عین حال می تواند روی بخشی از قصورها و کمبودهایی که وجود دارد متمرکز شود و با کارشناسی با دولت برای رفع آنها رایزنی کند و

اگر دولت آنها را رفع نکرد سپس از ابزارهای نظارتی استفاده کند.

جلالی خاطرنشان کرد: این که مجلس بطور مداوم ابزارها نظارتی خود را به رخ دولت بکشد درحالی که دولت مرتب حرف از تعامل و همگرایی می زند، به نظر می رسد باید به میزان بسیار زیادی در مسیری که در پیش گرفته تجدید نظر کند.

در یک سال گذشته 800 سوال از وزیران دولت یازدهم و بیش از پنج تقاضای استیضاح توسط نمایندگان مجلس مطرح شده است.

سیام**9103**1336
کد N423470

وبگردی