آفتاب

انتخابی تیم ملی کاراته ،اشک شوق حسنی پور و ناکامی طلایی ها

انتخابی تیم ملی کاراته ،اشک شوق حسنی پور و ناکامی طلایی ها

تهران - ایرنا- رقابت های انتخابی تیم ملی کاراته با تلخ و شیرینی های زیادی همراه شد که از آن جمله می توان به اشک های شوق سعید حسنی پور و وداع مردان طلایی(ذبیح الله پورشیب و بهمن عسگری) از بازیهای آسیایی اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، ماه ها انتظار به پایان رسید تا اردونشینان تیم ملی کاراته برای رسیدن به پیراهن تیم ملی به روی تاتامی حاضر شوند.

روز دوم مسابقات انتخابی امروز (یکشنبه ) در سالن شهید کبکانیان برگزار شد و کومیته کاها برای رسیدن به بازیهای آسیایی مبارزه کردند.

**نمایش قابل قبول مهدی زاده

در وزن 60 کیلوگرم هامون درفشی پور قهرمان آسیا به مصاف امیر مهدی زاده قهرمان جهان رفت که در مسابقه نخست درفشی پور 3 بر 2 پیروز شد.

در دومین مبارزه این مهدی زاده بود که 5 بر 3 به برتری دست یافت و در سومین مبارزه هم مهدی زاده به خوبی مبارزه را کنترل کرد و برنده شد تا نفر اول برتر این وزن باشد.

مهدی زاده که مدت ها از تیم ملی به دور بود و پس از کسب مدال طلای جهانی فرانسه از دنیای قهرمانی فاصله گرفته بود بازگشت موفقی داشت و دوباره به یکی از امیدهای کاراته ایران تبدیل شد.

**سمندر فراتر از انتظار

حسین سمندر که در این مدت همواره زیر سایه نام پدر خود قرار داشته است در مسابقات انتخابی با قدرت ظاهر شد و برابر سعید احمدی دارنده مدال نقره سال 2012 جهان به 3 پیروزی متوالی دست یافت تا بهترین عملکرد را در بین تمامی نفرات داشته باشد.

سمندر نیز با این اوصاف مسافر بازیهای آسیایی اینچئون شد.

**اشک های بی پایان حسنی پور

برادرزاده مسعود رهنما سرمربی پیشین تیم ملی و مشاور فنی حال حاضر تیم ملی که در سالهای اخیر هیچگاه نتوانسته بود به نفر اول وزن 75 کیلوگرم تبدیل شود با ارایه مبارزاتی مقتدرانه برابر بهمن عسگری پیروز شد.

قهرمان جوانان جهان آن قدر در مبارزات امروز قوی نشان داد که بهمن عسگری مرد تکنیکی کاراته ایران و دارنده مدال طلای سال 2013 آسیا اسیر توان بالای او شد.

حسنی پور پس از برتری مقابل عسگری و رسیدن به بازیهای آسیایی برای دقایقی اشک شوق می ریخت.

**پایان دوران درخشان پورشیب

دارنده پنج مدال طلا و نقره قهرمانی آسیا که طلای بازیهای آسیایی 2010 گوانگ‍ژو را در کارنامه دارد در وزن منهای 84 کیلوگرم برابر علی فداکار شکست سنگینی خورد تا به دوران درخشان خود در تیم ملی پایان دهد.

مهدی سلطانی نیز در این وزن حضور داشت که مقابل فداکار راه به جایی نبرد.

**ادامه نمایش درخشان سجاد گنج زاده

سجاد گنج زاده در سنگین وزن باز هم مقتدرانه مبارزه کرد و با شکست دادن پیمان سلطانیان نفر اول این وزن شد.

گنج زاده که در دو سال اخیر مدال های رنگارنگی برای کاراته ایران به ارمغان آورده است حالا می تواند به افتخار آفرینی های خود در عرصه بین المللی ادامه دهد.

**رقابت فداکار و گنج زاده برای سهمیه چهارم

در پایان مسابقات انتخابی، پنج کاراته کا برتر اوزان مختلف معرفی شدند تا از بین آنان یک نفر خط خورده و نفرات اعزامی به اینچئون کره جنوبی معرفی شوند.

علیرضا سمندر رییس فدراسیون کاراته در این مورد گفت: تکلیف تا حدود زیادی مشخص است چراکه ما وزن منهای 84 کیلوگرم را به اینچئون نخواهیم برد.

وی افزود: بین فداکار و گنج زاده یک نفر راهی اینچئون می شود و 3 نفر دیگر از هم اکنون مسافر بازیهای آسیایی هستند.

با این اوصاف امیر مهدی زاده، حسین سمندر و سعید حسنی پور بلیت بازیهای آسیایی را در جیب دارند و از بین فداکار و گنج زاده مسافر چهارم کره جنوبی معرفی می شود.

کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک امروز از ابتدا تا پایان مسابقات انتخابی حضور داشت و با دقت عملکرد نفرات را زیر نظر داشت.

هاشمی از آمادگی کاراته کاها ابراز رضایت و ابراز امیدواری کرد آنان در اینچئون طلایی باشند.

بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی از 28 شهریور تا 12 مهرماه برگزار می شود.

ورزشی(5)**3783**1581
کد N423387

وبگردی