آفتاب

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین: غرب چشمان خود را بر سرکوب‌ها در کشور بسته است

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین: غرب چشمان خود را بر سرکوب‌ها در کشور بسته است

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین در سخنانی با انتقاد از سکوت رسانه‌های غربی در قبال سرکوب انقلاب بحرین اعلام کرد که غرب در مقابل نفت و سلاح چشمان خود را بر سرکوب‌گری‌ها در بحرین می‌بندد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نبیل رجب، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین در مصاحبه با شبکه خبری روسیا الیوم اعلام کرد: بیش از سه سال است که تقریبا چیزی از تظاهرات و اعتراضات بحرین در رسانه‌های بین‌المللی نمی‌شنویم و این امر به این دلیل است که نظام‌های حوزه خلیج فارس رسانه های بین‌المللی، جامعه بین‌الملل و برخی از کشورها همچون کشورهای اروپایی و آمریکا را ساکت نگه می‌دارند و با پول حاصل از فروش سلاح و نفت بر غرب تاثیر می‌گذارند.

وی نسبت به بی‌توجهی کشورهای اروپایی و جامعه بین‌الملل در قبال سرکوب پی در پی اعتراضات مردمی در بحرین و افزایش بازداشت‌ها و یورش‌ها به منازل اظهار تاسف کرده و گفت: رسانه‌ها در منطقه عربی تحت امر خاندان‌های حاکم در حوزه خلیج فارس هستند.

نبیل رجب افزود: کشورهای حوزه خلیج فارس همچنین تاثیر زیادی بر رسانه‌های بین‌المللی همچون بی.بی.سی و سی.ان.ان دارند و این امر از طریق تاثیر کشورهای حوزه خلیج فارس بر دولت‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد.

این فعال حقوق بشر بحرینی عنوان داشت: سرکوبی که ما در بحرین با آن مواجه هستیم بدتر از هر مکان دیگری است اما هیچ کس نمی‌خواهد در مورد این مساله صحبت کند چرا که هیچ کس نمی‌خواهد نظام بحرین یا عربستان را خشمگین سازد و همه کشورها به خاطر نفت و فروش سلاح به این دو کشور نیازمند هستند و به همین دلیل این کشورها سکوت اختیار می‌کنند.

وی نگرانی خود را در قبال مصادره پاسپورت وی و خانواده‌اش توسط مسئولان انگلیسی و بازجویی از وی اعلام کرد و گفت: آن‌ها به دلیل مشارکت من در تظاهرات مسالمت آمیزی که با هدف تحقق دموکراسی بود مرا در زندان‌های بحرین زندانی کردند.

وی گفت: دولت انگلیس با برخی بحرینی‌ها که به نقض حقوق بشر متهم هستند، دیدار و رسما از آن‌ها استقبال می‌کند و این بدان معناست که دولت انگلیس در مواضع خود صداقت ندارد.

وی از سیاست انگلیس و دولت‌هایی که سلاح‌ها و تجهیزاتی را می‌فرستند که از آنها برای نقض حقوق بشر استفاده می‌شود، انتقاد کرد.

انتهای پیام

کد N423314

وبگردی