آفتاب

رهبر حزب کارگر انگلیس،کامرون را به سکوت در برابر کشتار غزه متهم کرد

رهبر حزب کارگر انگلیس،کامرون را به سکوت در برابر کشتار غزه متهم کرد

تهران-ایرنا- ˈاد میلیبندˈ رهبر حزب کارگر انگلیس، ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر این کشور را به سکوت توجیه ناپذیر در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه نوار غزه متهم کرد.

به نوشته روزنامه انگلیسی ˈگاردینˈ، میلیبند با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سیاست کامرون در مخالفت نکردن با بمباران نوار غزه توسط اسرائیل نادرست بوده و همچنین سکوت وی در برابر کشتار صدها فلسطینی بی گناه به دلیل بمباران اسرائیل برای همه مردم انگلیس و جامعه جهانی توجیه ناپذیر است.

وی اضافه کرد: چشم انداز صلح بسیار تاریک به نظر می رسد، و جامعه بین المللی می بایست برای متقاعد کردن طرفین به منظور پایان خشونت ها و آغاز مجدد مذاکرات معنی دار تلاش کند.

درپی انتقاد شدید رهبر حزب کارگر انگلیس از نخست وزیر این کشور،دولت انگلیس وی را به سیاسی کاری متهم کرد.

ˈفیلیپ هاموندˈ وزیر امور خارجه این کشور در اقدامی برای کم رنگ کردن اتهامات میلیبند علیه دیوید کامرون، در مصاحبه با روزنامه ساندی تلگراف گفت: ˈبمباران غیرنظامیان در غزه توسط اسرائیل قابل تحمل نیست.ˈ

ˈنیک کلگˈ رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلیس و سومین حزب این کشور در پارلمان نیز روز شنبه با صدور بیانیه ای از تل آویو خواست عملیات نظامی برضد فلسطینیان را متوقف کند و هشدار داد این حملات علیه نوار غزه پاسخی نامتوازن به اقدامات گروههای فلسطینی در اراضی اشغالی است.

میلیبند که پیش از این همواره در زمینه سیاست خارجی موضع مشترکی با دولت اتخاذ می کرد، همچنین در بیانیه خود یادآور شد که کامرون نتوانسته پیام روشن و صریح در مورد درگیری های غزه بفرستد.

رژیم صهیونیستی از بامداد سه شنبه هفدهم تیرماه (هشتم ژوئیه 2014) حملات هوایی علیه غزه را آغاز کرد. درطول 26 روز از حملات رژیم اشغالگر قدس به غزه، بیش از یک هزار و 600 نفر از مردم غزه به شهادت رسیده و حدود 9 هزار نفر نیز زخمی شده اند.

نوار غزه با 40 کیلومتر طول و 10 کیلومتر عرض در کنار دریای مدیترانه واقع شده است. در این منطقه یک میلیون و 700 هزار نفر زندگی می کنند.

اروپام**9157 **1561**5981
کد N423081

وبگردی