آفتاب
ناطق نوری در همایش دانشجویان ایرانی خارج از كشور:

در انتخابات مجلس شركت نمی‌كنم/متاسفانه دروغ درفرهنگ ایرانی درحال نهادینه شدن است

در انتخابات مجلس شركت نمی‌كنم/متاسفانه دروغ درفرهنگ ایرانی درحال نهادینه شدن است

من دلم برای خودم نمی‌سوزد، وقتی کسی وارد عرصه سیاسی می‌شود باید پی این مسائل را نیز به تنش بمالد. اگر بخواهد زیر بلیط کسی نرود این موضوع خرج دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت كه قصدی برای شركت در انتخابات مجلس دوره دهم ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام علی اكبر ناطق نوری كه در همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از كشور حضر یافته بود در پاسخ به سوال یكی از دانشجویان شركت كننده در این همایش مبنی بر اینكه آیا در انتخابات مجلس دهم حضور خواهید یافت، گفت: بنده بنای شركت و حضور در انتخابات سال آینده را ندارم و تشخیص می‌دهم که تکلیفی در این زمینه بر گردن ندارم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به حضور خود در مجالس مختلف اشاره كرد و افزود: در برخی از كشور‌ها اتاق‌های فكری وجود دارد كه سیاستمدارانی كه سال‌ها در عرصه سیاسی حضور داشتند، تجربیات خود را در اختیار جوانانی كه وارد عرصه سیاست شده‌اند قرار می‌دهند. بنده نیز پس از آنكه ریاستم در مجلس به پایان رسید بر این مسئله تاكید كرد.

وی ادامه داد: 20 سال نماینده مجلس بودم و در تمام این سال‌ها پوستر‌های بنده در سطح دیوارهای شهر نصب می‌شد. دیگر این مسئله كفایت می‌كند چراكه اکنون 71 سالم است و از نسل اول انقلاب محسوب می‌شوم و باید به نسل‌های دیگر نیز برای حضور در عرصه سیاسی كشور فرصت داد.

عضو جامعه روحانیت مبارز ابراز امیدواری كرد تا در انتخابات آینده مجلس نیز چنان مسائل ساماندهی شود و پیش رود که تمام نیروهای خدمت گذار بتوانند با انگیزه وارد این صحنه شوند و انتخابات به صورت مناسب برگزار شود.

ناطق نوری همچنین در مورد اتهاماتی كه محمود احمدی‌نژاد در مناظره‌های انتخاباتی سال 88 به وی و فرزندش وارد كرد نیز گفت: ایشان تشخیص دادند و مطالبی را مطرح کردند، ولی اشکال مسئله این است که چرا این مطالب پیگیری نشد. خواسته‌ی من اکنون نیز از قوه قضاییه این است که این نسبت‌هایی که داده شد را پیگیری کند تا مشخص شود راست است یا دروغ است. اگر امثال من بردند و خوردند دیگر صلاحیت این را ندارم که رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری باشم و یا در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشته باشه و یا برای شما حرف بزنم.

وی خاطرنشان كرد: ایشان یک نسبت‌هایی را به من دادند و من نیز دو سه بار تاکنون گفته‌ام که چرا به این مسائلی که مطرح شد، رسیدگی نمی‌شود. باید به نسبت‌هایی كه به افراد داده می‌شود، بررسی لازم صورت گیرد.

ناطق نوری با اشاره به برده شدن نام پسرش توسط احمدی‌نژاد نیز اظهار كرد: همان موقع فرزندم از ایشان شكایت كرد ولی نقص قانونی و حقوقی مانع از ادامه پیگیری شد. در آن زمان وکیلی به ما گفت که این اندازه که ایشان گفته پیگیری‌ها راه به جایی پیدا نمی‌کند و خودتان را خسته نکنید. به همین بابت آن شکایت تبدیل به رنج نامه شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه این مسائل ابتر ‌ماند و در ذهن مردم شبهات ایجاد كرد، یادآور شد: من دلم برای خودم نمی‌سوزد، وقتی کسی وارد عرصه سیاسی می‌شود باید پی این مسائل را نیز به تنش بمالد. اگر بخواهد زیر بلیط کسی نرود این موضوع خرج دارد. البته این مسئله به ضرر ما نشد و جامعه فهمید که چی به چی است اما من تاکید دارم که باید به این قضایا رسیدگی شود.

وی با تاكید براینكه ناطق نوری از بین برود و یا آبرویش برود چیزی نیست اما در در ارتباط با چنین مسائلی فرهنگ ما خراب می‌شود، افزود: متاسفانه بی‌اخلاقی، دروغ و تملق در فرهنگ ایرانی در حال نهادینه شدن است و این مسائل به فرهنگ ما ضربه وارد شد.از سویی دیگر جوانان ونسل جدید نسبت به مسئولان، روحانیت واسلام بدبین می‌شوند و این ضرر را نمی‌توان جبران کرد.

 

کد N422878

وبگردی