آفتاب

شهردار لندن خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است

شهردار لندن خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است

تهران-ایرنا- ˈبوریس جانسونˈ شهردار محافظه کار لندن معتقد است لندن نباید برای خروج از اتحادیه اروپا نگران باشد، زیرا تغییر شرایط عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا از نظر اقتصادی به نفع این کشور است.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی استرالیایی ˈنیوزˈ یافته های گزارش جانسون نشان می دهد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند یکی از گزینه های ممکن برای پایتخت باشد که از نظر اقتصادی نیز به نفع این شهر خواهد بود.

این گزارش که به دستور جانسون توسط ˈجرارد لیونزˈ بانکدار و مشاور اقتصادی جانسون تهیه شده از حمایت جانسون برخوردار است.

شهردار لندن باور دارد ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس باید در مطالبات خود در مذاکرات مرتبط با تغییر عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا شجاع باشد.

محافظه کاران انگلیسی وعده داده اند در صورتی که در انتخابات سراسری سال آینده این کشور پیروز شوند، مذاکرات با اتحادیه اروپا را در مورد عضویت لندن در اتحادیه آغاز کنند.

جانسون می گوید بهترین راه برای رسیدن به نتیجه این است که انگلیس برای خارج شدن از اتحادیه اروپا شجاع باشد و از خود ترسی نشان ندهد.

انتظار می رود شهردار لندن از این گزارش حمایت کند که شامل هشت مورد اصلاحی در عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا می شود و از پیشنهادات کامرون فراتر می رود.

بر اساس این گزارش، تولید ناخالص داخلی لندن که اکنون 350 میلیارد پوند یا 638 میلیارد و 860 میلیون دلار است و یک پنجم کل اقتصاد انگلیس را به خود اختصاص می دهد.

این گزارش می افزاید در صورت انجام اصلاحات در اتحادیه اروپا و تغییر شرایط عضویت انگلیس از اتحادیه تا سال 2034 انتظار می رود تولید ناخالص داخلی لندن به 640 میلیارد پوند افزایش یابد.

و چنانچه انگلیس در همین شرایط فعلی در اتحادیه اروپا بماند، تولید ناخالص داخلی لندن به 495 میلیارد پوند می رسد.

کامرون امیدوار است بتواند رای دهندگان انگلیسی را قانع کند در همه پرسی سال 2017 به ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا رای دهند. اما انتظار می رود یافته های گزارش جانسون فشارها بر کامرون را برای صحبت های صریح با همتایان اروپایی اش به منظور تغییر وضعیت عضویت لندن در اتحادیه افزایش دهد.

اروپام**9157 **1561** 1583
کد N422854

وبگردی