آفتاب
رویترز خبر داد:

ادامه حملات ارتش اوکراین به دونتسک/آخرین پایگاه جدایی طلبان در آستانه سقوط

ادامه حملات ارتش اوکراین به دونتسک/آخرین پایگاه جدایی طلبان در آستانه سقوط

ارتش اوکراین از روز گذشته حملات خود به شهر دونتسک را با قدرت بیشتری پیگیری کرده به طوریکه دو منطقه مهم در نزدیکی دونتسک را به تسخیر خود درآورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دونتسک این روزها به آخرین پایگاه جدایی طلبان اوکراین تبدیل شده اما با این وجود حملات ارتش اوکراین به گونه ای است که این شهر نیز در آستانه فتح شدن از سوی ارتش قرار دارد.

حملات ارتش اوکراین به این شهر از روز گذشته با قدرت بیشتری پیگری شده به طوریکه مناطق "استارومیخیالووکا" و "کراسنوگورووکا" را از جدایی طلبان بازپس گرفته و در حال ادامه پیشروی خود به سمت دونتسک است.

در این میان هر چند لوهانسک در نزدیکی مرز روسیه نیز هنوز در تصرف جدایی طلبان است اما با این وجود دونتسک از اهمیت بیشتری برای جدایی طلبان برخوردار است.

بر اساس این گزارش، درگیری های در نزدیکی منطقه ای که هواپیمای ام اچ 17 مالزی در آن سقوط کرده از شدت بیشتری برخوردار است و این بدان دلیل است که ارتش اوکراین قصد دارد از هر نوع دسترسی جدایی طلبان به محل حادثه جلوگیری کند.

در اواخر ماه گذشته میلادی یک هواپیمای مسافری مالزی در شرق اوکراین سقوط کرد. کی یف و کشورهای غربی، جدایی طلبان را مسئول سقوط این هواپیما که با یک موشک زمین به هوا سرنگون شده می دانند و روسیه را نیز متهم به ارائه تسلیحات مورد نیاز برای هدف قرار دادن این هواپیما به جدایی طلبان می کنند. در همین راستا از هفته گذشته سنگین ترین تحریم های آمریکا و اروپا علیه مسکو به اجرا گذاشته شد تا شاید از این راه موضع مسکو در خصوص تحولات اوکراین تغییر کند.

 

کد N422659

وبگردی