آفتاب

وزرای خارجه ترکیه و قطر چگونگی برقراری آتش بس در غزه را بررسی کردند

وزرای خارجه ترکیه و قطر چگونگی برقراری آتش بس در غزه را بررسی کردند

آنکارا - ایرنا - ˈاحمد داوداوغلوˈ و ˈشیخ خالد العطیهˈ وزرای خارجه ترکیه و قطر روز یکشنبه در آنکارا درباره برقراری آتش بس در غزه و تحولات منطقه ای گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا، العطیه که بامداد امروز وارد آنکارا شده است، پشت درهای بسته حدود سه ساعت با همتای ترک خود درباره چگونگی برقراری آتش بس در نوار غزه و توقف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان فلسطینی، گفت وگو کرد .

خبرگزاری ˈآناتولیˈ ترکیه به نقل از منابع دیپلماتیک در آنکارا گزارش داد: داوداوغلو و العطیه در این دیدار، راههای برقراری آتش بس و کمک رسانی به مردم غزه را بررسی کردند.

به گزارش این خبرگزاری، وزرای خارجه ترکیه و قطر همچنین از طریق ویدئو با ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا درباره توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ، گفت و گو کردند.

داود اوغلو جمعه گذشته به دنبال نقض آتش بس 72 ساعته در غزه به فاصله دو ساعت پس از اجرایی شدن آن، گفت: آتش بس را اسراییل نقض کرده است.

مذاکرات برای برقراری آتش بس در غزه در حالی انجام می شود که رژیم صهیونیستی همچنان بر شدت حملات وحشیانه خود علیه مردم مظلوم فلسطین ادامه می دهد.

در جریان 27 روز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 1720 غیرنظامی فلسطینی شهید شده اند .

به رغم سکوت و حمایتهای دولتهای غربی از رژیم صهیونیستی، ابعاد تظاهرات ضد صهیونیستی در شهرهای بزرگ جهان علیه جنایات این رژیم گسترده تر می شود.

خاورم/2011**1651
کد N422599

وبگردی