آفتاب

دیدار هیات مدیره کانون وکلا با رییس سازمان زندان‌ها

دیدار هیات مدیره کانون وکلا با رییس سازمان زندان‌ها

جلسه مشترک رییس کانون، نواب رییس و اعضاء هیات مدیره با رییس سازمان زندان‌ها و معاونت قوه قضائیه در امور زندان‌ها برگزار شد.

جلسه مشترک رییس کانون، نواب رییس و اعضاء هیات مدیره با رییس سازمان زندان‌ها و معاونت قوه قضائیه در امور زندان‌ها برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این ملاقات دغدغه‌های طرفین در خصوص جمعیت کیفری و زندانی‌ها و تبعات آن برای جامعه و عدالت قضایی مطرح شد.

رییس کانون وکلا و همراهان ضمن تاکید بر اینکه باید زندان جنبه بازپروری و اصلاح داشته باشد و اینکه ظرفیت قانون جدید مجازات اسلامی متضمن تخفیف، تعلیق، آزادی مشروط و به‌ویژه مکانیزم مادۀ 134 که به‌جای تجمیع مجازات‌ها در مورد تعدد جرم، قائل به مجازات واحد (مجازات جرم شدیدتر) گردیده، پیشنهاد شد که از این ظرفیت برای بازنگری در سرنوشت کیفری زندانیان استفاده شده و بخش مهمی از زندانیان با این مکانیزم امکان ترخیص و استفاده از تخفیف و یا مجازات‌های جایگزین را خواهند یافت.

ضمنا کانون اعلام آمادگی کرد که با برپایی «همایش ملی زندانبانی» نسبت به دانش افزایی و ارتقاء توان تخصصی و تجربی دست اندرکاران عدالت کیفری به‌ویژه قضات محترم اجرای احکام اقدام شود و کانون آماده هرگونه همکاری در این زمینه خواهد بود.

دغدغه کانون نسبت به همکاران زندانی مورد اشاره و تاکید قرار گرفت و اینکه با استفاده از مکانیزم‌های پیش گفته به‌ویژه بهره‌برداری بهینه از ظرفیت قوانین و دیدگاه ارائه فرصت‌ها‌ی جدید، زمینه ترخیص همکاران کانون و در ضمن استفاده از توان حرفه‌ای آنها در محابس بیان شد.

رییس سازمان زندان‌ها نیز با تکیه بر اصول علمی اشاره کرد که زندان باید محلی برای بازپروری زندانیان و اصلاح رفتار آنان باشد و مدیریت جدید سازمان با اتکا بر روشهای نوین اظهار امیدواری کرد که به تدریج روش زندانبانی با استفاده از امکانات و تجهیزات متناسب با شأن کشور و مردم تغییر یابد.

وی با بیان اینکه باید به شناخت عوامل ارتکاب جرم و توسل به روش‌های پیشگیری علمی مؤثر از جرائم روی آورد، نقش مؤثر کانون وکلا در این مسیر را مورد اشاره قرار داد.

در پایان مقرر شد تا ملاقات‌ها ادامه یافته و انتقال آموزه‌های علمی و عملی در خصوص جمعیت کیفری میان این دو نهاد ملی به انجام رسد.

انتهای پیام

کد N422561

وبگردی