آفتاب

ناطق نوری: اصلاح طلبان و اصولگرایان قاعده بازی را بلد نیستند

ناطق نوری: اصلاح طلبان و اصولگرایان قاعده بازی را بلد نیستند

تهران - ایرنا – عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که در کشور ما دموکراسی آمده است اما ابزار آن وجود ندارد، گفت: در شرایط فعلی بیشتر اصلاح طلبان و اصولگرایان قاعده بازی سیاسی را بلد نیستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری روز یکشنبه در هشتمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در تهران برگزار شده است، افزود: ابزار دموکراسی ، حزب است که ما در کشورمان حزب تعریف شده با مواضع ، مرامنامه و اساسنامه شفاف و روشن نداریم.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا احزاب به صورت شفاف و تابلودار مشخص هستند اما در کشور ما به قول رهبر معظم انقلاب قبیله ای عمل می شود نه حزبی.

وی اشکال دیگر دموکراسی در ایران را بلد نبودن قاعده بازی دانست و گفت: روزی تقسیم بندی ها چپ و راست بود. روزی طرفداران مستضعفین و سرمایه دار و چندی بعد گفتند که خط 3 ، 2 و 1، و الان هم اصولگرا و اصلاح طلب نامگذاری شده اند.

ناطق نوری اضافه کرد: بیشترین اینها چه اصلاح طلب ها و چه اصولگرایان قاعده بازی را بلد نیستند.

وی در توضیح این ادعا اضافه کرد: در هر جای جهان اگر حزبی پیروز شد ، رئیس جمهور ، معاونین ، مشاوران و وزرا از آن حزب انتخاب می شوند اما از یک سطحی به پایین تر که بدنه کارشناسی است ، تغییر نمی کند.

رئیس دفتر بازرسی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه کرد: در آنجا یا قانون است و یا فرهنگ است که این کار انجام نشود اما در کشور ما اگر گروه چپ می آید تا مستخدم مدرسه را قلع و قمع می کند و اگر راست حاکم شود نیز این گونه عمل می کند.

وی با بیان این که کار ما شبیه آن است که «می خواهیم بر روی یک سر کچل استاد شویم»، اظهار داشت: موضع من این است و هیچ وابستگی به این جناح و آن جناح ندارم.

ناطق نوری با یادآوری دوران وزارت کشورش در سال 60 ، افزود: همین الان هم ماهی یک دفعه با استانداران آن زمان جلسه دارم پس بیایید و ببینید که استانداران آن زمان از اصلاح طلب ، اصولگرا ، معتدل و هرچه را که اسمش را بگذارید ، هستند.

ناطق نوری همچنین به دوران ریاست مجلس پنجم شورای اسلامی هم اشاره کرد و ادامه داد: بعد از این که رقابت ریاست جمهوری پایان یافت به رقیب خودم یعنی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی قبل از اعلام آراء تبریک گفتم و در مجلس هم گفتم تا دیروز رقابت بود اما از امروز رفاقت حاکم است.

وی به نقل از رئیس جمهور اسبق کشورمان هم اشاره کرد و گفت: هرجا که می نشیند می گوید مجلس پنجم بیشترین کمک را به ما کرد.

ناطق نوری این اظهارات را در پاسخ به این سوال که ما نفهمیدیم شما طرفدار چه جناحی هستید، مطرح و تاکید کرد: به این زودی ها هم متوجه نمی شوید و من این جناح بندی های کشور را به این معنا قبول ندارم.

خبر در حال تکمیل شدن است...

سیام ** 1429  ** د . الف**   1418
کد N422523

وبگردی