آفتاب

عریقات: اسرائیل خواهان جدایی نوار غزه از فلسطین است

عریقات: اسرائیل خواهان جدایی نوار غزه از فلسطین است

مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: جنگی که نیروهای اسرائیلی در غزه آغاز کرده‌اند با اهداف سیاسی که مهم‌ترین آن جدایی نوار غزه از فلسطین است، ترتیب داده شده که در آن اسرائیل دست به نابودی غزه و کشتار کودکان زده است.

این مقام ارشد تاکید کرد: ما اجازه ادامه این حملات را به اسرائیل نخواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد، همه طرف‌ها با طرح مصر که با هدف آتش‌بس در غزه ارائه شده موافقند و ما سعی داریم به آتش‌بس دست یابیم چرا که از کشتار و ریخته شدن خون فلسطینیان رنج می‌بریم.

وی با اشاره به میزان خونریزی و کشتارهایی که رژیم صهیونیستی مرتکب آن‌ها شده، افزود: اسرائیل نسل‌کشی را به راه انداخته است.

عریقات خاطرنشان کرد: ارتش اسرائیل از ابتدای جنگ با غزه بیش از 6000 خانه فلسطینی و حدود 5000 تاسیسات زیرساختی و علاوه بر آن 80 مسجد و 3 کلیسا را ویران کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین توانسته است که دولت نتانیاهو را در محافل بین‌المللی به حاشیه براند و نیروهای اسرائیلی به هیچ طرحی که به منظور توقف آتش‌بس مطرح شده پایبند نیستند و با این وجود با طرح‌هایی که با هدف نابودی فلسطین و شروع جنگ کشتار دسته‌جمعی است، موافق هستند.

انتهای پیام

کد N422435

وبگردی