آفتاب

ژاپن به دنبال افزایش همکاری‌ها با کشورهای آمریکای لاتین

ژاپن به دنبال افزایش همکاری‌ها با کشورهای آمریکای لاتین

نخست‌وزیر ژاپن گفت، کشورش نیازمند همکاری بیشتر با کشورهای آمریکای لاتین برای دستیابی به منافع و پیشرفت‌های بیشتر در زمینه تجارت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در جریان سفر به سائوپائولو و دیدار با تجار برزیلی گفت، سفرش به پنج کشور آمریکای لاتین در روزهای اخیر با هدف همکاری بیشتر و تجارت با آن‌ها بوده است. بانک‌های ژاپن مبلغ 700 میلیون دلار دیگر به صورت وام در اختیار پروژه‌های مختلف برزیلی اختصاص دادند.

نخست وزیر ژاپن همچنین گفت، در پایان 15 سال کاهش تورم در ژاپن توکیو هم اکنون قادر است تا با برزیل، مکزیک، شیلی و سایر کشورها همکاری تجاری داشته باشد.

آبه خواستار تسریع در مذاکرات با کلمبیا به عنوان بخشی از اقدامات برای تقویت روابط تجاری با کشورهای آمریکایی حوزه پاسیفیک است.

وی گفت: من سفر خود به آمریکای لاتین را آغاز یک فصل جدید در روابط میان ژاپن و این منطقه می‌دانم. زمان برای همکاری فرا رسیده است.

ژاپن برای همکاری و دستیابی به منطقه آمریکای لاتین با چین و روسیه رقابت می‌کند.

نخست وزیر ژاپن درباره بانک گروه بریکس و صندوق ذخیره ارزی که قرار است برای تقویت تجارت و همکاری کشورهای عضو ایجاد شود تنها ابراز امیدواری کرد که این بانک جدید تحت استانداردها و معیارهای موسسات چند جانبه جهانی عمل خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N422434

وبگردی