آفتاب

شهر لوهانسک اوکراین در آستانه مواجهه با فاجعه انسانی

شهر لوهانسک اوکراین در آستانه مواجهه با فاجعه انسانی

شهردار شهر لوهانسک در شرق اوکراین نسبت به قرار گرفتن این شهر در آستانه یک فاجعه انسانی هشدار داد و اعلام کرد، همزمان با پیشرفت‌های ارتش اوکراین آب و برق این شهر قطع شده و دسترسی به مواد غذایی دشوار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لوهانسک محل سکونت 420 هزار تن و دومین شهر بزرگ تحت کنترل مخالفان اوکراین حامی روس پس از دونتسک در شرق اوکراین روزانه با شلیک خمپاره و موشک مواجه است که باعث کشته شدن دهها غیرنظامی شده است.

دفتر شهردار لوهانسک در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه در این شهر اتفاق می‌افتد، یک جنگ واقعی است که تاکنون بیش از 100 کشته بر جای گذاشته است. پس از گذشت چند ماه از آغاز ناآرامی‌ها در اوکراین، این شهر در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد.

ذخایر سوخت شهر به خاطر تداوم درگیری‌ها میان مخالفان و نیروهای دولتی رو به پایان است و مواد غذایی نیز در بسیاری از مغازه‌ها با کمبود مواجه است. نانوایی‌ها و قصابی‌ها هم به خاطر توقف تامین مواد بسته شده‌اند. حقوق بازنشستگان را در یک ماه گذشته پرداخت نشده و مردم و کارمندان لوهانسک و سایر نواحی تحت کنترل مخالفان حقوق دریافت نکرده‌اند. عابربانک‌ها هم پولی برای ارائه به مردم ندارند.

خبرنگاران برای ورود به لوهانسک با مشکل مواجه هستند و بسیاری از سکنه شهر هم گمان می‌رود که به نواحی اطراف گریخته باشند.

در همین حال، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس و نورسلطان نظربایف، همتای قزاقستانی وی درباره وخامت اوضاع در اوکراین و تلاش‌های مشترک در کمک به عادی سازی اوضاع در این کشور به گفت‌وگو پرداختند. این دو در تماس تلفنی جزئیات اوضاع اوکراین، روابط دو جانبه و اوضاع جهانی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

انتهای پیام

کد N422300

وبگردی