آفتاب

ناو جنگی انگلیس بریتانیایی ها را از لیبی خارج می کند

ناو جنگی انگلیس بریتانیایی ها را از لیبی خارج می کند

لندن – ایرنا- منابع خبری انگلیس شنبه شب گزارش دادند که یک ناو نیروی دریایی این کشور در حال حرکت بسوی سواحل لیبی با هدف خارج کردن شهروندان بریتانیایی از این کشور بحران زده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه اسکای نیوز، منابع دولتی انگلیس گفتند این ناو جنگی بسوی بندر تریپولی(طرابلس) پایتخت لیبی در حرکت است .

خروج اتباع بریتانیایی از کشور لیبی، متعاقب بسته شدن موقت سفارت این کشور در طرابلس و درخواست روز شنبه دفتر امورخارجی و مشترک المنافع انگلیس از شهروندان آن برای خروج فوری از لیبی صورت می گیرد.

وزارت دفاع انگلیس هم در بیانیه ای گفت که دولت این کشور به خروج شهروندانش از لیبی کمک خواهد کرد.

گفته می شود اکنون بین یکصد تا 300 بریتانیایی در لیبی بسر می برند.

درهمین حال، شبکه خبری بی بی سی گزارش داد: ˈمیشل آرون ˈ سفیر انگلیس در لیبی شرایط در این کشور شمال آفریقا را بسیار بد توصیف کرده و گفته است زمانی کارمندان سفارت به سرکارشان باز می گردند که شرایط امنیتی بهتر شده باشد.

شرکت هواپیمایی انگلیس هم از روز چهارشنبه گذشته پروازهایش را بسوی تریپولی بخاطر شرایط امنیتی قطع کرده است.

انگلیس روز شنبه اعلام کرد از چهارم آگوست ( 13 مرداد) سفارت خود را در طرابلس تعطیل و دیپلمات های خود را از این کشور خارج می کند.

این اقدام انگلیس به دنبال تشدید وخامت اوضاع امنیتی در طرابلس و بنغازی لیبی انجام می شود.

این رویدادها در حالی است که پیش از این، کارمندان سفارت انگلیس به سبب ناامنی و بی ثباتی اوضاع در لیبی و تهدیدات صورت گرفته از سوی شبه نظامیان، اعتصاب کرده بودند.

انگلیس از جمله کشورهای غربی است که سفارتخانه اش را پس از دو هفته درگیری میان گروه های شبه نظامی لیبی تعطیل می کند.

این درگیری ها سبب شده است تا آمریکا و سازمان ملل متحد نیز کارکنان خود را از لیبی خارج کنند.

لیبی از زمان شورش های سال 2011 میلادی که به سقوط حکومت معمر قذافی منجر شد دستخوش بی ثباتی بوده و بخش های بزرگی از کشور تحت کنترل شبه نظامیان است.

اروپام ** 1552 ** 1551
کد N422067

وبگردی