آفتاب

پیشنهاد جنبلاط به اعراب/ با ایران مذاکره کنید

پیشنهاد جنبلاط به اعراب/ با ایران مذاکره کنید

ایسنا نوشت:

رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان امروز (شنبه) برای "مبارزه با افزایش تروریسم که در نتیجه درک نادرست از اسلام به وجود آمده"، خواستار برگزاری مذاکره بین کشورهای عربی با ترکیه و ایران شد.

 به نوشته روزنامه دیلی استار، ولید جنبلاط، رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان به روزنامه المستقبل گفت: در حال حاضر مساله ضروری برگزاری مذاکره بین کشورهای عربی تحت رهبری پادشاه عربستان سعودی با ایران و ترکیه است تا این تروریسم را که به اسم اسلام مرتکب جنایت می‌شود و کثرت مسلمانان و جمعیت کشورهای عرب را با وادار کردن مسیحیان به مهاجرت از بین می‌برد، امحا کنیم.

وی افزود: این یک مساله خطرناک و غیرقابل قبول است که سبب شده تا ما فورا به ریشه‌های این پدیده که در نتیجه درک نادرست از اسلام در مدارس به وجود آمده، نگاهی بیندازیم.

جنبلاط همچنین خواستار ارزیابی جامع برنامه‌های درسی مذهبی و آموزشی در مدارس تمامی کشورهای عربی شد.

وی در مصاحبه خود با این روزنامه محلی همچنین سخنرانی روز جمعه عبدالله، پادشاه عربستان سعودی را تحسین کرد که در آن سخنرانی افراطگرایان را که با انجام اقدامات خصمانه به اسم مذهب، اسلام را بدنام کرده‌اند، محکوم کرده و علنا نسبت به سکوت بین‌المللی درخصوص جنگ غزه اعتراض کرد.

جنبلاط گفت، پادشاه عربستان همیشه در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار داشته و درخواست عبدالله برای ایجاد یک مرکز بین‌المللی مستقر در ریاض برای مقابله با تروریسم را بازگو کرد.

وی ضمن اعتراض علنی به درگیری‌ها در غزه که جان بیش از 1000 فلسطینی را تاکنون گرفته، گفت: ما باید بی‌درنگ برای پایان دادن به این بحران بشری تاسف‌بار که ساکنان غزه در نتیجه اقدامات تروریستی اسرائیل با آن مواجه هستند، پایان دهیم.

52261

کد N421774

وبگردی