آفتاب

روسیه اتحادیه اروپا را به تحویل سلاح به اوکراین متهم کرد

روسیه اتحادیه اروپا را به تحویل سلاح به اوکراین متهم کرد

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه با انتشار بیانیه ای اتحادیه اروپا را به تحویل سلاح به دولت اوکراین متهم کرد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: اتحادیه اروپا در اجلاس اخیر سران خود تصمیم به تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی گرفت که برای سرکوب های داخلی استفاده می شود.

وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه یادآور شد: اتحادیه اروپا فوریه سال گذشته زمانی که ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری (مخلوع) اوکراین بر سر قدرت بود تحریم های تسلیحاتی علیه این کشور وضع کرده بود.

وزارت خارجه روسیه با انتقاد از سیاست کنونی بروکسل افزود: در شرایطی که نیروهای اوکراینی به اجرای عملیات نظامی علیه ساکنان مناطق جنوب و شرق این کشور می پردازند، اتحادیه اروپا تحویل سلاح و تجهیزات نظامی به کی یف را جایز می داند.

در ادامه بیانیه آمده است: سکوت اتحادیه اروپا در قبال موارد تیراندازی نیروهای اوکراینی به خاک روسیه قابل درک بوده و اروپا از احتمال دخالت در این گونه اقدامات نیروهای اوکراینی ناراحت است.

وزارت امور خارجه روسیه در پایان بیانیه، ارسال تسلیحات اروپایی به اوکراین را نمونه ای از سیاست دوگانه دانست و افزود: این اقدام مغایر با تصمیم مورخه 8 دسامبر سال 2008 مجلس اروپا است که در آن معیارهای ارسال تسلیحات کشورهای اروپایی تعیین شده است.

اروپام*5*391**518**1144 **1010
کد N421567

وبگردی