آفتاب

ˈابولاˈ باعث لغو پروازهای هواپیماییˈاماراتˈ به گینه شد

ˈابولاˈ باعث لغو پروازهای هواپیماییˈاماراتˈ به گینه شد

تهران- ایرنا- شرکت هواپیمایی ˈاماراتˈ دبی اعلام کرد که به دلیل شیوع بیماری مرگبار ˈابولاˈ از امروز (شنبه) پروازهایش را به گینه لغو می کند.

به گزارش خبرگزاری ˈرویترزˈ، این شرکت هواپیمایی امروز (شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که به منظور حفظ ایمنی و سلامت مسافران و خدمه اش در مقابل ویروس ابولا که در غرب آفریقا شایع شده است، تا اطلاع ثانوی پروازهایش را به گینه متوقف می کند.

بیماری مهلک ابولا که در گینه آغاز شده و اکنون به لیبریا و سیرالئون نیز سرایت کرده است، تاکنون بیش از 700 نفر را به کام مرگ کشانده و به لحاظ دامنه ابتلا و شمار قربانیان طی 40 سال اخیر بی سابقه است.

سیرالئون در این رابطه روز چهارشنبه گذشته وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

شرکت امارات نخستین شرکت هواپیمایی مهم بین المللی است که بنا به انتشار بیماری ابولا ممنوعیت پرواز وضع کرده است. هرچند، چندین شرکت دیگر طبق اصول انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) و نیز سازمان بهداشت جهانی، غربالگری مسافرانی که از غرب آفریقا وارد می شوند را آغاز کرده اند.

یاتا روز پنج شنبه گذشته با استناد به سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که هنوز نیازی به محدود سازی سفر و یا بستن مرزها نیست و خطر ابتلای دیگر مسافران در صورت آلوده بودن یکی از آن ها بسیار اندک است.

شرکت ˈآریک ایرˈ بزرگ ترین شرکت هواپیمایی نیجریه نیز که فقط برخی کشورهای جهان در زمره مقاصد آن قرار دارند، پروازهایش را به لیبریا و سیرالئون قطع کرده است.

فعالیت شرکت هواپیمایی ˈاسکیˈ به دلیل انتقال نخستین مورد ابولا به ˈلاگوسˈ (بزرگ ترین شهر نیجریه) توسط مقامات سازمان هواپیمایی این کشور به حالت تعلیق درآمد.

رهبران کشورهای غرب آفریقا روز جمعه در زمینه اتخاذ اقدامات سختگیرانه تر برای کنترل بیماری ابولا و جلوگیری از انتشار آن به خارج از این منطقه با یکدیگر به توافق رسیدند.

هواپیمایی امارات که به لیبریا و سیرالئون پرواز ندارد اعلام کرد، هرگونه اقدام بعدی در ارتباط با شیوع این بیماری ˈمطابق توصیه ها و دستورالعمل های دولت و مقامات سازمان های بین المللی بهداشتˈ صورت خواهد گرفت.

خاورم**9156**7074**1446
کد N421466

وبگردی