آفتاب

مفتی عربستان، راهپیمایی‌ همبستگی با غزه را آشوبگری خواند

مفتی عربستان، راهپیمایی‌ همبستگی با غزه را آشوبگری خواند

تسنیم نوشت:

مفتی عربستان و رئیس هیئت علمای این کشور در تازه ترین اظهارات خود راهپیمایی‌های اعلام همبستگی با فلسطینیان در نوار غزه را اقدامات آشوب گرانه و بی منفعت دانسته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسله،‌ عبد العزیز آل شیخ، مفتی عربستان و رئیس هیئت علمای این کشور در تازه ترین اظهارات خود راهپیمایی‌های صورت گرفته در تعدادی از کشورهای اسلامی و عربی برای اعلام همبستگی با فلسطینیان در نوار غزه را اقدامات آشوب گرانه و بی منفعت دانسته است.
گفته می‌شود که پس از اظهارات هفته گذشته "صالح الحیدان" رئیس شورای عالی قضایی عربستان این دومین بار است که راهپیمایی برای اعلام همبستگی با فلسطینیان حرام اعلام می‌شود.

الحیدان هفته گذشته راهپیمایی‌هایی را که با هدف اعلام همبستگی با غزه برگزاری شده است را آشوب گرانه خوانده و اعلام کرده است که این اقداب درب فساد بر روی زمین است به طوری که بر اثر آن شاهد هرج و مرج و تخریب هستیم.
الحیدان همچنین گفته بود که حتی اگر این راهپیمایی‌های به اقدامات تخریبی تبدیل نشود باعث جلوگیری از عبادت مردم می‌شود، وی از مردم خواست که تنها برای فلسطین دعا کنند.

این درحالی است که هفته گذشته یکی از فعالان عربستانی اعلام کرد، عربستان و امارات علاوه بر اینکه هزینه های حمله زمینی (به غزه) را برعهده گرفته‌اند؛ به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قول داده‌اند که در صورت تکمیل یورش به غزه و پایان دادن به حماس، سفارتهای این رژیم را در پایتخت‌هایشان بگشایند.

"دیوید هرست" روزنامه نگار و کارشناس معروف امور خاورمیانه در مطلبی در روزنامه آمریکایی "هافینگتون پست" تأکید کرد که تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، با چراغ سبز طرف‌های بین المللی و منطقه ای و در رأس آنها عربستان، آمریکا و مصر آغاز شده است.
"دیوید هرست" تصریح کرد که عربستان و مصر با حمایت از این تجاوزگری، به دنبال آن بودند تا ضربه ای بزرگ به مقاومت در غزه وارد و آن را مجبور کنند که شرایط آتش بس و طرح "صلح عربی" را بپذیرد.

5252

کد N421403

وبگردی