آفتاب
شب گذشته انجام شد

روشن کردن شمع در سوگ کشته شدن 17 هزار کودک خاورمیانه

روشن کردن شمع در سوگ کشته شدن 17 هزار کودک خاورمیانه

جمعی از جوانان ایرانی شب گذشته با حضور در پارک ملت تهران، در سوگ 17 هزار کودکی که در عراق، سوریه و فلسطین از سال 2000 میلادی تاکنون در طی جنگ‌ها در داخل این کشورها کشته شده‌اند، شمع روشن کردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این جوانان با حضور در کنار استخر پارک ملت در کنار نام تعدادی از کودکان غزه که در جریان حملات اخیر رژیم صهیونیستی کشته شده اند،‌شمع روشن کردند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم در کنار گرامیداشت یاد 17 هزار کودک فلسطینی ، سوری و عراقی، یاد کودکان افغانستان هم که در جنگ کشته شده‌اند را نیز گرامی داشتند.

شمع

اقدام این جوانان با استقبال مردم حاضر در پارک ملت روبرو شد.

جوانان شرکت کننده در این مراسم اعلام کردند شمع را یا در جشن تولد کسی روشن می کنند یا در سوگ مرگش و ما در سوگ 17 هزار کودک که در عراق،‌سوریه و فلسطین از سال 2000 تا کنون کشته شده‌اند شمع روشن کرده‌ایم. البته بچه های افغانستان را هم فراموش نکردیم. کودکانی که حتی آماری از کشته‌هایشان وجود ندارد.

این روزها بیش از هر زمان دیگری یاد سالهای جنگ می افتیم که هم سن همین کودکان بودیم که در طولانی ترین نبرد کلاسیک قرن 20 شانس آوردیم که زنده ماندیم. اما هم سن های فلسطینی ما، چه بدشانس بودند که کشته شدند. شانس زنده بودن و بدشانسی مردن. این جهانی است که سیاست مداران ساختند. تازه آن بچه های خوش شانسی که زنده مانده اند پدر و مادرشان مرده اند. امیدها و آرزوهایشان و همه چیزشان....

کاریش هم نمی شود کرد. ما هم درخت معجزه نیستیم تنها می توانیم در برابر کشتن آدمها سکوت نکنیم،این تنها کاری است که می توانیم انجامش دهیم و دریغش نمی کنیم.

جمعه شب 10 مرداد 93 در پارک ملت شمع روشن کردیم و شمع ها جلوی چشم ما سوختند مثل زندگی 17 هزار کودک خاورمیانه.

روشن کردن شمع در پارک ملت

انتهای پیام

کد N421386

وبگردی