آفتاب

شهادت در سنین کم ویژگی مشترک شهدای زن است

شهادت در سنین کم ویژگی مشترک شهدای زن است

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان خراسان رضوی با بیان اینکه هدف بسیج جامعه زنان ارائه الگوهای دست یافتنی به زنان است گفت: ویژگی مشترک همه شهدای زن این بوده است که در سنین پایین به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، فاطمه کلاهدوز صبح امروز(شنبه 11 مرداد) در نشست خبری که به مناسبت روز بسیج جامعه زنان برگزار شد، بیان کرد: به همین مناسبت روز 13 مرداد در سالن شهید «شوشتری» مجتمع آیه‌های مشهد مراسمی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای زن و روز بسیج زنان برگزار خواهد شد. از سوی دیگر روز 13 مرداد ماه مصادف با سالروز شهادت شهیده فراهانیان است که از سال 89 این روز به عنوان روز بسیج زنان نامیده شد. هرساله یک شهید زن به عنوان شهید شاخص معرفی می‌شود شهید شاخص امسال را شهید «فوزیه شیردل» است.

وی به طرح‌هایی که توسط سازمان بسیج جامعه زنان دنبال می‌شود اشاره کرد و ادامه داد: اجرای طرح مشکات در راستای ترویج و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف، آموزش طرح سفیران نجابت که این طرح نیز در رابطه با حجاب و عفاف است؛ در این طرح معلمان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر آموزش می‌بینند تا به شکل حضوری با تک تک دانش‌اموزان صحبت کنند، برگزاری دوره تربیت سفیران جنگ نرم، تربیت راویان بانو برای راهیان نور و همچنین دیدار با خانواده‌های شهدا به طور مستمر در برنامه‌های این سازمان وجود دارد.

کلاهدوز با ارائه راهکاری برای حل مسائل معیشتی خواهران بسیجی توضیح داد: برای حل مسائل معیشتی، طرح صندوق قرض‌الحسنه ویژه این افراد در نظر گرفته شده است، برگزاری جلسات کارگاه اصلاح الگوی مصرف، ارتقای توان کارآفرینی، ارائه مشاوره‌های اشتغال، راه‌اندازی غرفه‌های فروش برای بانوان بسیجی نیز از جمله کارهایی بوده است که بسیج جامعه زنان انجام داده است.

وی درمورد فعالیت‌های بسیج جامعه زنان در مباحث علمی و تخصصی خاطر نشان کرد: تشکیل شوراهای قشری در نواحی و در سطح استان به منظور استفاده از ظرفیت نخبگان نیز از جمله اموری است که بسیج جامعه زنان انجام داده است، انجام مطالعات و پژوهش در حوزه زنان و خانواده با کمک جایگاه‌های علمی صورت می‌گیرد و همچنین امسال نشست علمی ویژه قشر متخصص علمی شامل بسیج طلاب، اساتید، دانشجویان و ... تشکیل می‌شود که این نشست‌های تخصصی هر سه ماه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: روز بسیج جامعه زنان با همت اعضا در عرصه‌های فعالیت‌های بسیج و با هدف ترویج الگو در راستای حفظ ارزش زنان تشکیل شده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان خراسام رضوی به ارائه مهمترین رویکردهای بسیج جامعه زنان پرداخت و عنوان کرد: مهمترین رویکردهای بسیج جامعه زنان توجه به تفاوت‌های تکوینی مردان و زنان، توجه به نقش زنان در اشتغال، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های رسانه‌ای و مجازی در رابطه با حوزه‌های فرهنگی زنان و گسترش استفاده از نخبگان است.

کلاهدوز با اشاره به اینکه تعداد رده‌های بسیج جامعه زنان در سطح استان بالغ بر 3600 عدد است، درباره مهمترین اقدامات بسیج جامعه زنان در سال گذشته گفت: تعیین سند سالانه بسیج جامعه زنان اسلام، ترویج کارگاه‌های سبک زندگی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی افزایش جمعیت در سال 92 که تشکیل تعداد 309 کارگاه آموزشی افزایش جمعیت و طرح پیوند آسمانی که هزینه‌های جهزیه اقشار محروم را پرداخت می‌کند با تهیه 651 مورد جهیزیه در سال گذشته توسط خیرین بسیجی در سطح بسیج استان انجام گرفته است.

انتهای پیام

کد N421367

وبگردی