آفتاب

سیاستمدار هندی:اتحاد مسلمانان کلید مقابله بارژیم صهیونیستی است

سیاستمدار هندی:اتحاد مسلمانان کلید مقابله بارژیم صهیونیستی است

دهلی نو - ایرنا - یک سیاستمدار هندی تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه را مجرمانه خواند و اتحاد میان مسلمانان را ابزار راهبردی برای توقف این جنایات دانست.

ˈآصف مهدخانˈ نماینده مجلس دهلی روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا پیرامون آخرین تحولات در غزه افزود: جنگ ارتش اسراییل علیه مردم غزه طی 25 روز اخیر منجر به شهادت1400 فلسطینی از جمله زنان، کودکان و سالمندان شده، اما مدعیان حقوق بشر در مقابل این نسل کشی نایستاده و آن را متوقف نکرده اند.

وی افزود: دستکم کشورهای مسلمان و عرب نباید چشمان خود را در مقابل این فاجعه انسانی ببندند و باید بطور متحد از سازمان ملل بخواهند تا اقدامات لازم را اتخاذ کند.

نماینده مجلس دهلی گفت: اتحاد دنیای اسلام به پیروزی مسلمانان بر اسراییل می انجامد و در واقع کشورهای اسلامی از نظر دینی وظیفه دارند که دست در دست یکدیگر به ظلمی که به یک ملت مسلمان رواداشته می شود، پایان دهند.

وی با اشاره به اینکه این پیام اسلام است و امام خمینی (ره) نیز حامل آن بوده ،اظهار داشت: امام خمینی (ره) در آن زمان گفته بودند اگر 400میلیون ازاین 700 میلیون مسلمان دست برادری به هم دهند و با یکدیگر همکاری کنند بسیاری از مسایل حل می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: جامعه بزرگ مسلمانان که همگی خدای واحد را می پرستند و به اسلام پایبند هستند، باید هم صدا شوند تا صهیونیسم نتواند حتی نگاه چپ به فلسطینیان بیاندازد.

آصف ضمن تقدیر از واکنش های مردمی که در سراسر دنیا نسبت به اقدام مجرمانه و ضد بشری رژیم صهیونیستی در غزه صورت گرفته ، گفت: مردم حق دارند خشم خود را علیه رژیم اسراییل نشان دهند.

وی افزود: پیام این اعتراض ها فقط برای اسراییل نیست بلکه همه کشورهای اسلامی باید متحد شوند و اختلاف سلیقه را کنار بگذارند تا از عهده چالشی بنام صهیونیسم برآیند و آینده بهتری را برای فلسطین رقم بزنند.

نماینده مجلس دهلی در پایان بار دیگر تصریح کرد که جامعه جهانی باید برای توقف کشتار مردم فلسطین به صورت عملی وارد اقدام شود.

آساق ** 2165 ** 2160 ** 275 **
کد N421294

وبگردی