آفتاب

وزیر خارجه سوریه خواهان قطع کمکهای غرب به تروریستها شد

وزیر خارجه سوریه خواهان قطع کمکهای غرب به تروریستها شد

تهران - ایرنا - وزیر خارجه سوریه ضمن هشدار درباره خطرات ناشی از اشاعه موج تروریسم در منطقه، تصریح کرد که مادامی که غرب حامی تروریست ها در سوریه است، جنگ و خونریزی خاتمه نخواهد یافت.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ˈولید معلمˈ در مقاله ای که اخیرا در روزنامه ˈچاینیز گلوبال تایمزˈ منتشر شد، نوشت: در سه سال گذشته سوریه به درباره سرایت جنایات هولناک تروریست ها به دیگر نقاط منطقه هشدار داده است.

وی با اشاره به شرایط عراق که گروه تروریستی ˈداعشˈ بخش هایی از آن کشور را به اشغال درآورده، افزود: آن چه در عراق می گذرد، نتیجه بی تفاوتی قدرت های غربی است که اجازه دادند تروریسم در سوریه بیداد کند و سپس آن را جنگ در راه آزادی و دمکراسی نامیدند.

معلم با اشاره به حضور تروریستهای افراط گرا از سراسر جهان در سوریه افزود: دست کم 80 هزار نفر از اتباع بیگانه از جمله کشورهای غربی برای همکاری با افراطی ترین وهابیون به جنگ ویرانگر، خونین و بی حاصل در سوریه پیوسته اند.

وی نوشت: قدرت های منطقه ای که تحت حمایت آمریکا و متحدان غربی اش هستند، چشمان خود را به روی فجایعی که گروه های تروریستی علیه مردان، زنان و کودکان بیگناه مرتکب می شوند، بسته اند. این جنگ وحشیانه علیه شهروندان و زیرساخت ها، هدفش صرفا بازگرداندن سوریه به ˈروزگاران تاریکˈ گذشته است.

معلم در ادامه مقاله اش با طرح این سوال که ˈچند غیرنظامی بیگناه دیگر باید در سوریه کشته شوند تا غرب سیاست های خود را تغییر دهدˈ، افزود: مادامی که قدرت های غربی و متحدانشان به مسلح کردن و تامین حمایت های مالی و لجستیکی تروریستها ادامه و فعالیت های آن ها را مشروع جلوه می دهند، خشونت در سوریه و منطقه ادامه خواهد داشت.

به نوشته وی، قدرت های غربی از پذیرفتن این واقعیت سر باز می زند که با حمایت از گروه های تروریستی و جنگ خانمان برانداز آن ها در حقیقت زمینه درد و رنج غیرقابل تحمل ملت سوریه را فراهم کرده و به مشکلات پناهجویان دامن می زنند.

وی افزود: آن ها (غربیها) باید بپذیرند که تنها راه برون رفت از این بحران سیاسی است و سوریه به دنبال یافتن این راه حل از طریق ˈگفت و گوهای ملیˈ است که در میان سوری ها و توسط خود آن ها اجرا و هدایت شود.

معلم در ادامه یادآور شد که دولت سوریه هم اکنون در حال مذاکره با برخی گروه های مسلح است تا زمینه برای خلع سلاح و در نتیجه از سرگرفتن زندگی صلح آمیزشان، فراهم شود.

وی تاکید کرد که گروه های تروریستی در سوریه باید ریشه کن شوند و این وظیفه دولت و ارتش این کشور است که تا شکست کامل آن ها، دست از مبارزه نکشند.

معلم ضمن هشدار درباره این که امروز همه ارزش های انسانی و اصول اولیه سازمان ملل در سوریه در معرض خطر قرار گرفته است، افزود: شورای امنیت یک بار برای همیشه باید از تضاد و دوگانگی درباره تروریست ها و تقسیم بندی آن ها به ˈگروه های تروریستی خوب و بدˈ، دست بردارد.

خاورم**9156**1651
کد N421273

وبگردی