آفتاب
در کنفرانس خبری با نخست وزیر ایتالیا؛

سیسی: طرح مصر فرصت واقعی برای برقراری آرامش در نوار غزه است

سیسی: طرح مصر فرصت واقعی برای برقراری آرامش در نوار غزه است

عبدالفتاح سیسی امروز (شنبه) در کنفرانس خبری با نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که طرح مصر فرصت واقعی برای پایان دادن به خونریزی‌ها و برقراری آرامش در نوار غزه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در کنفرانس خبری در کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه با ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد: طرح مصر فرصت واقعی برای پایان خونریزی‌های فلسطینی‌هاست. این زمان تعیین کننده بوده و باید از آن استفاده کرد و هرچه سریعتر به خونریزی‌ها در نوار غزه پایان داد و اوضاع را آرام کرد.

وی همچنین تاکید کرد: اوضاع لیبی مورد بررسی قرار گرفت و باید خشونت متقابل میان شبه نظامیان مسلح متوقف شود. باید یک استراتژی بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم تدوین شود و این امر باید قبل از آن صورت بگیرد که تروریسم در منطقه منتشر شود.

در همین حال نخست وزیر ایتالیا گفت که کشورش از طرح مصر برای برقراری آتش بس در غزه حمایت می‌کند و این طرح تنها امکان برای برقراری آرامش است.

وی گفت: من با بسیاری از همکاران اروپایی خود برای آزادی سرباز اسرائیلی همصدا می‌شوم.

وی همچنین در خصوص ناآرامی‌های لیبی گفت: مصر و ایتالیا مهمترین همسایگان لیبی هستند. درست است که ما از دریا از لیبی جدا هستیم اما امروز فاجعه غیرقانونی در این مورد رخ می‌دهد که هزاران تن را آواره کرده است و ما از بی‌ثباتی و بی‌امنیتی در لیبی تاثیر می‌پذیریم. مقابله با این اقدامات تروریستی تنها از طریق همکاری با مصر و رئیس جمهوری آن ممکن است. ما از نقش مصر برای برقراری ثبات در منطقه قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N421260

وبگردی