آفتاب
شخصیت مسلمان روس:

کشورهای اسلامی برای نجات مردم غزه پیشگام شوند

کشورهای اسلامی برای نجات مردم غزه پیشگام شوند

مسکو-ایرنا- رییس موسسه نور روسیه اعلام کرد: آمریکا و متحدان آن هیچ اقدامی برای توقف وحشیگری های رژیم صهیونیستی به عمل نمی آورند و به همین دلیل کشورهای اسلامی باید برای نجات ساکنان مظلوم غزه پیشگام شوند.

ˈناظم زینالوفˈ امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو خاطرنشان کرد: حوادث غمناک غزه و ادامه سیاست های جنایتکاران رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین یک بار دیگر این واقعیت را نشان داد که سران خونخوار تل آویو پایبند به هیچ معیار قانونی بین المللی و قوانین انسانی نیستند و مذاکره با آنها بی فایده و امری بیهوده است.

وی افزود: آنها بیش از 1600 نفر بیشتر زن و کودک را فقط به بهانه کشته شدن مبهم سه صهیونیست به شهادت رسانده اند و ابعاد جنایت های آنها در سرزمین های اشغالی بسیار هولناک است.

وی اضافه کرد: صدها تن انواع بمب و موشک بر سر مردم بیگناه غزه ریخته شده است و آمریکا و کشورهای همپیمان آن که مدعی نمایندگی جامعه جهانی هستند، کوچکترین اقدامی برای توقف این وحشی گریها انجام نمی دهند.

زینالوف گفت: حتی وزیر خارجه آمریکا اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیستی را توجیه کرده و آن را حق اسراییل برای دفاع از خود خواند و این امر بر جسارت بی شرمانه سران رژیم صهیونیستی برای ادامه سیاست های تبهکارانه خود می افزاید.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط بسیار دشوار برای مردم غزه، تمام آزادگان جهان باید اقدام کنند و کشورهای اسلامی در خط مقدم این حرکت جهانی قرار گیرند زیرا وظیفه ای که از طرف دین اسلام و پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم برای سران کشورهای اسلامی تعیین شده است، اتخاذ مواضع ضدصهیونیستی از سوی آنها و در این راستا فعالتر کردن دیپلماسی علیه رژیم اشغالگر قدس را ایجاب می کند.

وی ادامه داد: ما مسلمانان روسیه همگام با برادران دینی خود در سراسر جهان جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بیگناه غزه را محکوم و خشم و انزجار خود را از این اقدامات حیوانی اعلام می کنیم.

رییس موسسه نور گفت: تمام مساعی خود را در فعالیت های اجتماعی برای اعلام مظلومیت مردم فلسطین و کمک به آنها برای نجات از بند رژیم خون آشام صهیونیستی به کار می بندیم و اطمینان داریم با وحدت امت جهانی اسلامی در سالهای آینده شاهد رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست ها و ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس خواهیم بود.

زینالوف در این ارتباط بر نقش بزرگ و وظیفه بسیار مهم رهبران کشورهای اسلامی برای اجرا سیاست های ضدصهیونیستی اشاره کرد و افزود: دین اسلام برای رهبران کشورهای مسلمان وظایف مشخصی را تعیین کرده است و آنها باید در چارچوب اهداف تعیین شده در راستای مصالح امت جهانی اسلامی حرکت کنند.

وی گفت: اگر رهبر یک کشور اسلامی از این وظایف شانه خالی می کند وظیفه روحانیون مسلمان است که با احترام و رعایت مراتب سیاسی عواقب این مساله را به اطلاع رهبر آن کشور برسانند.

زینالوف افزود: اگر این شیوه در کشورهای اسلامی بکار گرفته می شد مساله فلسطین از مدتها پیش حل می شد و امروز رژیم اشغالگر قدس وجود نداشت که با این گستاخی جنایت کند.

شخصیت مسلمان روسیه خاطرنشان کرد: اگر یک و نیم میلیارد مسلمان جهان متحد شوند و با هدف واحد آزادی فلسطین دست به دست یکدیگر دهند نیروی بسیار بزرگی را تشکیل می دهند که می تواند به جنایات رژیم صهیونیستی پایان دهد.

وی با بیان این که این هدف دست یافتنی است، اظهار داشت: برای دست یافتن به آن باید اختلافات را کنار گذاریم و تمام مساعی خود را برای کمک به مظلومان در وهله اول ملت فلسطین بکار بندیم.

وی افزود: همان طور که قرآن کریم وعده است پیروزی نهایی به مسلمانانی تعلق دارد که در این راه گام برمی دارند و به همین دلیل باید صفوف خود را یکپارچه کنیم.

اروپام/2242**518** 1337
کد N421054

وبگردی