آفتاب

روایت همسر یمنی بن لادن از راز پنهان نگه داشتن جسد رهبر القاعده

روایت همسر یمنی بن لادن از راز پنهان نگه داشتن جسد رهبر القاعده

تهران - ایرنا - ˈأمل الصدّاحˈ همسر یمنی ˈاسامه بن لادنˈ با اشاره به دخالت نیروهای پاکستانی در کشته شدن رهبر ˈالقاعدهˈ و پنهانکاری های دولت آمریکا در این خصوص گفت: بالگردی که جسد بن لادن را منتقل می کرد، در هوا منفجر شد و به همین دلیل آن ها نتوانستند جسد وی را به نمایش بگذارند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری ˈوطنˈ، همسر یمنی بن لادن در مصاحبه با روزنامه ˈعکاظ سنترˈ با اشاره به این که وی در زمان کشته شدن بن لادن همراه او بود، افزود: زمانی که به محل سکونت ما در ˈابیت آبادˈ پاکستان حمله و سربازان شروع به پیاده شدن از بالگردها کردند، نیروهای ما با آن ها وارد درگیری شدند و این گونه درگیری سختی روی داد.

همسر بن لادن با اشاره بر اینکه در این حمله ارتش پاکستان، نیروهای آمریکایی را همراهی می کرد، گفت: آن ها خانه ما را به محاصره در آوردند، در آن منطقه حضور گسترده ای داشتند و شمار آنان بسیار زیاد بود.

وی تاکید کرد: دولت آمریکا داستان واقعی این رویداد را از مردم پنهان نگه داشته است.

همسر یمنی بن لادن اضافه کرد: آن ها خیلی زود وارد خانه شدند و اسامه بن لادن در آغاز درگیری ها اسلحه خود را به دست گرفت و خواست از طریق پنجره اتاق با آن ها درگیر شود، اما یک گلوله به صورتش اصابت کرد و بلافاصله بر زمین افتاد و کشته شد. پس از آن آمریکایی ها وارد خانه شده و متوجه مرگ بن لادن شدند.

وی اضافه کرد: نیروهای آمریکایی جسد بن لادن را به سرعت برداشته و به داخل یک بالگرد منتقل کردند و همراه با وی شماری از افسران نیروی دریایی آمریکا سوار این بالگرد شدند و فورا به پرواز در آمدند.

همسر بن لادن گفت: اما کمی بعد از پرواز، این بالگرد منفجر شد و تنها لاشه تکه تکه شده بالگرد و بقایای اجساد افسران و بن لادن باقی ماند.

وی خاطر نشان کرد که به همین دلیل خبر کشته شدن بن لادن تا مدتی پنهان نگه داشته شد، زیرا ˈباراک اوباماˈ و مقام های عالی رتبه کاخ سفید مستقیما شاهد این عملیات بودند و پس از این انفجار ترس و شگفتی همه را فرا گرفت، زیرا آن ها می خواستند جسد بن لادن را که در اختیارشان بود، سالم به همه نشان دهند و به همه ثابت کنند که پیروز شده اند، اما این طرح آن ها با شکست مواجه شد و در نهایت به همین دلیل بود که مراسم دفن او را در دریا انجام دادند و جسد تکه تکه شده بن لادن را در دریا انداختند .

خاورم **2041**7074**1651
کد N420904

وبگردی