آفتاب
یک تحلیلگر غربی خبر داد: 

اتحاد رهبران عرب علیه مردم غزه/علت اتحاد اسرائیل با اعراب

اتحاد رهبران عرب علیه مردم غزه/علت اتحاد اسرائیل با اعراب

تحلیلگر موسسه ویلسون در واشنگتن که در دولت های قبلی آمریکا ماموریت هایی در خاورمیانه داشته معتقد است که در جریان حملات جدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه، کشورهای عربی به جای حمایت از مردم فلسطین از تل آویو حمایت می کنند. 

به گزارش خبرگزاری مهر، "آرون دیوید میلر" در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز با اعلام این نکته گفت: ترس کشورهای عربی از اسلام سیاسی موجب شده تا آنها علیه حماس با اسرائیل متحد شوند. 

به گفته این تحلیگر غربی، ائتلاف کشورهای عربی به رهبری مصر در سال های گذشته از مردم فلسطین حمایت می کردند اما اکنون آنها از جریانی به نام اسلام سیاسی در هراس هستند و از آنجا که حماس را نماینده این جریان می دانند با اسرائیل علیه آن متحد شده اند. 

میلر که در دولت های قبلی آمریکا، در مذاکرات خاورمیانه حاضر بوده و حاکمان کشورهای عربی را می شناسد در ادامه گفت: اکنون وضعیت به گونه ای است که حاکمان کشورهای عربی معتقدند خطر حماس برای آنها بیش از خطر اسرائیل است. 

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: وقتی سکوت کشورهای عربی در قبال حوادث اخیر غزه و کشته شدن بیش از 1300 نفر را در حملات اسرائیل می بینیم این سکوت معنا دار است. من هرگز چنین چیزی را ندیده بودم. 

وی در ادامه عنوان داشت که دیدگاه سنتی حمایت از مردم فلسطین در کشورهای عربی جای خود را به اتحاد علیه فلسطین داده و این به دلیل ترس از اسلام سیاسی است زیرا دو سال قبل وقتی اسرائیل حملات مشابهی را به نوار غزه انجام داده بود خود را زیر فشارهای فزاینده از جانب کشورهای عربی دید اما امروز وضعیت کاملا متفاوت است. 

 

کد N420896

وبگردی