آفتاب

پلمب 3 استخر در لرستان

پلمب 3 استخر در لرستان

مدیر بهداشت محیط و حرفه‎ای دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان گفت: استفاده از سونا و جکوزی بهترین شیوه کاهش آلودگی آب استخر است.

محمدجواد صفرزاده در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه لرستان، درباره بهداشت شنا، اظهارکرد: براساس نظر متخصصان مرکز بهداشت و کنترل بیماری‎ها (CDC) استفاده از ضدعفونی کننده‎های مناسب و نگهداری کلر آب در حد استاندارد، تعویض مکرر آب استخرها توسط مسئولین مراکر تفریحی – ورزشی و رعایت بهداشت فردی توسط شناگران از مهمترین راه‎های کنترل و پیشگیری از گسترش بیماری‎های ناشی از شناست.

وی با اشاره به رعایت توصیه‎های بهداشتی در مورد استخرها گفت: افراد باید استخرهای خلوت و مطمئن را برای شنا برگزینند، از تماس پوست چرب ناشی از لوازم آرایشی یا کرم‎های مورد استفاده ویژه این فصل با آب استخر که حاوی کلر است جداً بپرهیزند چرا که این مسأله باعث ایجاد حساسیت پوستی می‎شود.

صفرزاده با بیان اینکه دوش گرفتن پیش از ورود به استخر و استفاده از سونا و جکوزی بهترین و آسانترین شیوه کاهش و جلوگیری از آلودگی آب استخر است، تصریح‌کرد: به منظور جلوگیری از آسیب‎دیدگی چشم و موها افراد باید از کلاه و عینک شنا استفاده کنند.

مدیر بهداشت محیط و حرفه‎ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: برای پیشگیری از سرطان پوست از کرم‎های ضدآفتاب مناسب استفاده شود.

وی اضافه کرد: پس از خروج از استخر و پیش از پوشیدن لباس، افراد حتما دوش گرفته و بدن و سر را با صابون و شامپو بشویید تا کلر روی پوست بدن و موها باقی نماند.

صفرزاده افزود: افرادی که از بیماری پوستی، ناراحتی گوش و... رنج می‎برند به هیچ وجه به استخر نروند تا بیماری آنها به سایر افراد منتقل و روند بهبودی کند نشود.

مدیر بهداشت محیط و حرفه‎ای دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان ادامه داد: برای پیشگیری از گسترش بیماری‎های عفونی در صورت داشتن تب یا یک بیماری عفونی جدی مانند علایم اسهال، سرماخوردگی و... باید از فعالیت‎های ورزشی جمعی به ویژه شنا در استخرها خودداری کنید.

وی با بیان اینکه حداقل هر 15 روز یکبار باید آب استخرها عوض شود، اظهارکرد: روزانه باید 15 درصد آب تازه به استخرها اضافه کنیم. از مردم انتظار می‎رود هر کجا با موارد و مصادیق خطا در استخرها مواجه می‎شوند با شبکه‎های بهداشت و درمان شهرستان تماس بگیرند.

صفرزاده تصریح کرد: تاکنون سه استخر در استان پلمب شده‎اند.

مدیر بهداشت محیط و حرفه‎ای دانشگاه علوم‌پزشکی با بیان اینکه هر دو هفته یکبار نمونه‎برداری میکروبی از استخرهای استان صورت می‎گیرد، اظهارکرد: تاکنون سه استخر استان تعطیل شدند که دو تای آنها با رفع نقص بازگشایی و یک از آنها کماکان تعطیل است.

وی گفت: گران بودن آب، هزینه مدیریت استخر، تصفیه‎خانه و... باعث می‎شود تخلفاتی به وجود آید که دانشگاه را ناگزیر به برخورد می‎کند.

انتهای پیام

کد N420739

وبگردی