آفتاب

فشار کردستان عراق بر واشنگتن برای دریافت سلاح‌های پیشرفته

فشار کردستان عراق بر واشنگتن برای دریافت سلاح‌های پیشرفته

مقام‌های آمریکا و اقلیم کردستان عراق اعلام کردند، منطقه خودمختار کردستان عراق دولت اوباما را تحت فشار قرار داده تا برای مبارزه با شبه‌نظامیان تسلیحات پیچیده در اختیارش قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام منطقه کردستان عراق گفت که این درخواست در جریان سفر هیات کرد به واشنگتن در اوایل ژوئیه مورد بحث قرار گرفت و مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که راه‌های تقویت نیروهای دفاعی کردستان عراق را بررسی می‌کنند.

مقام‌های کردستان عراق معتقدند که به سلاح‌های پیچیده‌ آمریکا برای بیرون راندن اعضای دولت اسلامی (داعش) از منطقه نیاز دارند چرا که این گروه تندرو به سرعت در حال پیشروی است. تجهیزات نظامی درخواست شده شامل تانک، تفنگ تک تیرانداز، تجهیزات زرهی شخصی، مهمات و توپخانه و نیز زره کلاه خود، سوخت و آمبولانس می‌شود.

مقام‌های کردستان عراق می‌گویند که نیروهای پیشمرگ برای محافظت از مرزها و پناهندگان به این تسلیحات و تجهیزات نیاز دارند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که راه‌های افزایش قدرت دفاعی نیروهای پیشمرگ را بررسی می‌کنند اما اینکه بخواهند به آن‌ها همانند دولت مرکزی عراق سلاح بدهند، تقریبا بعید به نظر می‌رسد. در همین حال آماری که مقام‌های عراقی روز جمعه منتشر کردند نشان می‌دهد که بیش از 1600 تن در جریان خشونت‌های ماه گذشته عراق کشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N420671

وبگردی