آفتاب

مهاجران عاملی برای صف آرایی جدید جمهوریخواهان در برابر دموکرات های آمریکا 

مهاجران عاملی برای صف آرایی جدید جمهوریخواهان در برابر دموکرات های آمریکا 

مجلس نمایندگان آمریکا با وجود تهدید کاخ سفید درباره وتوی مصوبه این نهاد در خصوص بودجه مقابله با مهاجران غیر قانونی، این بودجه را با 223 رای موافق در برابر 189 رای مخالف به تصویب رساند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ادامه بحران مهاجران غیر قانونی در آمریکا مجلس نمایندگان را بر آن داشت که بودجه ای به ارزش 694 میلیون دلار را برای مقابله با آن تصویب کند.

کاخ سفید معتقد است این مصوبه به گونه ای است که به جای حل مشکل امکان بازگرداندن شمار بیشتری از مهاجران را که عمدتا کودک هستند فراهم می کند. 

تنش میان کاخ سفید و مجلس نمایندگان در حالی است که تعطیلات پنج هفته ای کنگره آغاز شده و به دنبال آن تعطیلات مجلس نمایندگان نیز آغاز می شود و این بدان معناست که عملا تا اواسط ماه سپتامبر کاخ سفید نمی تواند اقدامی را در این رابطه انجام دهد. 

دولت آمریکا برای حل مشکلات موجود در خصوص مهاجران غیر قانونی خواهان تغییر قوانین مربوط به مهاجرت است، اما کنگره تا کنون اقدامی در این راستا انجام نداده است. هزاران کودک و نوجوان اهل مکزیک و سایر کشورهای آمریکای مرکزی به هنگام عبور غیرقانونی از مرز و و ورود به خاک آمریکا بازداشت شده اند. بر اساس آمارهای اداره امنیت ملی آمریکا، از ماه اکتبر سال ۲۰۱۳ تا پیش از ماه جاری میلادی، بیش از ۵۲ هزار کودک بازداشت شده اند. اوباما این موضوع را یک "بحران بشردوستانه" توصیف کرده است.

اکثر این کودکان در حال حاضر در اردوگاههای موقت که برای نگهداری آنها دایر شده به سر می برند و نهادها و ادارات مسئول امکانات و وقت کافی ندارند تا پرونده استرداد این افراد را به سرعت تکمیل کنند.

دلیل مهاجرت از مکزیک و سایر کشورهای آمریکای مرکزی به سوی آمریکا همیشه انگیزه های اقتصادی و یا فرار از خشونت در کشورهای زادگاه مهاجران بوده است. اما افزایش یکباره خشونت های مربوط به مواد مخدر و درگیری بین باندهای مسلح در کشورهای گواتمالا، هندوراس و السالوادور بر تعداد مهاجرانی که از این کشورها خارج می شوند افزوده است.

منتقدان دولت باراک اوباما می گویند که یکی از مواد قوانین مهاجرت که اجازه می دهد مهاجران غیرقانونی بدون هراس از اخراج در این کشور بمانند، باعث افزایش ورود کودکان شده است. ولی حقیقت این است که کودکانی که به تازگی وارد آمریکا می شوند شامل این قانون نمی شوند.

کد N420536

وبگردی