آفتاب

نخست وزیر انگلیس خواستار بازنگری در روابط ناتو با روسیه شد

نخست وزیر انگلیس خواستار بازنگری در روابط ناتو با روسیه شد

تهران– ایرنا- ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به اتخاذ تدابیر ویژه در روابط بلندمدت این سازمان با مسکو، فراخواند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه از لندن، کامرون در نامه ای به ˈآندرس فوگ راسموسنˈ دبیرکل ناتو و سران 27 کشور عضو این سازمان عنوان کرد که در بحران فعلی میان غرب و روسیه، ناتو باید در ˈروابط بلندمدتˈ خود با مسکو، بازنگری کند.

وی در این نامه که روز جمعه و پس از تصویب تحریم های تازه اروپا و آمریکا علیه روسیه منتشر شد، حفظ حضور دفاعی ˈقویˈ ناتو را در اروپای شرقی، ضروری دانست.

در این نامه آمده است: ˈدر سال 2014 میلادی، جهان غیرقابل پیش بینی تر از هر زمان دیگری است و ما در نقطه عطف تازه ای در تاریخ این اتحاد قرار داریم. (...) در شرق، روسیه با الحاق غیرقانونی کریمه و ایجاد بی ثباتی در اوکراین، قواعد بازی را زیر پا گذاشتˈ.

کامرون با اشاره به لزوم تقویت نیروهای ویژه زمینی، هوایی و دریایی ناتو، افزود: آشکار است که روسیه به دیده رقیب به ناتو می نگرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مورد اتخاذ تدابیر بلندمدت در جهت ˈتقویت توان واکنش سریع به تهدیدهاˈ برای مطمئن ساختن متحدانی که در مورد امنیت خود بیمناک هستند و نیز ˈجلوگیری از هر گونه تجاوز روسیهˈ، اقداماتی انجام دهد.

اروپام ** 9053**1485** 1337
کد N420381

وبگردی