آفتاب
اوباما در تماس با پوتین:

آمریکا به شدت نگران حمایت روسیه از جدایی طلبان اوکراین است

آمریکا به شدت نگران حمایت روسیه از جدایی طلبان اوکراین است

کشمکش میان روسیه و آمریکا بر سر اوکراین همچنان ادامه دارد به طوریکه رئیس جمهور ایالات متحده در تماس تلفنی با همتای روس خود از نگرانی شدید واشنگتن در خصوص حمایت مسکو از جدایی طلبان اوکراین سخن گفت. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "باراک اوباما" تلفنی با "ولادیمیر پوتین" به گفتگو پرداخت و از نگرانی شدید واشنگتن در خصوص حمایت گستره روسیه از جدایی طلبان اوکراین خبر داد.

پس از این تماس تلفنی، اوباما در یک کنفرانس خبری اعلام نشده شرکت کرد و گفت : ما ترجیح می دهیم تا از طریق دیپلماتیک به این بحران پایان بدهیم. فکر می کنم هر آنچه که می توانسیم در حمایت از دولت اوکراین انجام دهیم را انجام داده ایم. ما همچنین اقداماتی را در خصوص مقابله با اقدامات روسیه در اوکراین انجام داده ایم . 

اوباما در ادامه به منافع بلند مدت روسیه در اوکراین نیز اشاره و اعلام کرد مسکو باید اقدامات بیشتری برای حل این بحران از طریق دیپلماتیک انجام دهد. 

بر اساس این گزارش، هر چند روسیه و کشورهای غربی به ویژه آمریکا بواسطه بحران اوکراین تنشهایی را با یکدیگر داشته اند اما سقوط هواپیمای مسافری مالزی با 298 سرنشین در شرق اوکراین موجب شده تا این تنشها به اوج خود برسند. 

در این میان در هفته گذشته اتحادیه اروپا تحریم های جدید را علیه روسیه به تصویب رسانده و اجرای این محدودیت ها علیه مسکو را آغاز کرد. علاوه بر این موارد هنوز اخباری تایید نشده در مورد اینکه عامل اصلی سقوط هوایپمای ذکر شده چه بوده منتشر می شود و در این میان برخی کشورهای غربی هنوز مدعی هستند که روسیه در پشت پرده سقوط این هواپیما قرار دارد. 

 

کد N420365

وبگردی