آفتاب
بهترین مربی تکواندو جهان در گفتگو با مهر:

شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بودیم/ مربیان ایرانی در جهان بهترین هستند

شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بودیم/ مربیان ایرانی در جهان بهترین هستند

سرمربی تیم تکواندو نونهالان ایران پس از کسب عنوان قهرمانی جهان گفت: رقابتهای جهانی در سطح فنی مطلوبی برگزار شد و نمایندگان ما با قدرت مقابل رقبای خود ظاهر شدیم. به نظرم تیم ملی ایران شایسته‌ترین تیم برای کسب قهرمانی جهان بود.

حسینعلی نعیمی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: اولین دوره رقابتهای تکواندو نونهالان جهان متفاوت با آنچه انتطار داشتیم برگزار شد و به جرات می توان گفت رقابتهای نوجوانان جهان سطح فنی بالایی داشت. همه تیم ها با آمادگی بالایی به میدان آمده و شاهد رقابتهای سطح بالایی بودیم.
 
وی ادامه داد: نونهالان به دلیل شرایط خاص این رده سنی بدون استرس مبارزه کرده و به همین دلیل مبارزات بسیار جذابی را به نمایش گذاشتند، استفاده از تکنیک های ریسکی و ضربات پرشی از سوی نونهالان از تماشایی ترین بخش های این دوره از مسابقات بود.
 
بهترین مربی جهان در مورد کسب عنوان قهرمانی در این دوره از مسابقات گفت: تیم خوبی در اختیار داشتیم و با آمادگی مناسبی راهی این دوره از رقابتها شده و با کسب 7 مدال طلا و 30 امتیاز اختلاف نسبت به کره جنوبی با شایستگی تمام روی سکوی قهرمانی ایستادیم. 
 
نعیمی در مورد نتایج ضعیف روز نخست مسابقات گفت: این تیم نونهالان بود و برخی از این نفرات پیش از این حتی سوار هواپیما هم نشده بودند ، ما با 29 روز تمرین پای به این مسابقات گذاشتیم و روز اول با وجود آنکه نفرات خوبی داشتیم به دلیل قرار گرفتن در جو مسابقات و شرایط یک رقابت جهانی مدال را از دست دادیم ولی رفته رفته با هماهنگ شدن نفرات تیم موفق شدیم هم مدالهای بیشتری کسب کنیم و هم روی سکوی قهرمانی بایستیم
 
وی در خصوص داوری مسابقات هم گفت: داوری این دوره واقعا عالی بود و کمتر شاهد اشتباهات داوری بودیم ، نظارت خوب کمیته داوران و شخص رئیس این کمیته در این قضاوت ها تاثیر زیادی داشت بخصوص اینکه با انتخاب کلاه طلق دار از آسیب های احتمالی جلوگیری شد و در کل باید عنوان داشت که اکثر کشورها از قضاوت داوران راضی بودند. 
 
سرمربی تیم ملی نونهالان در خصوص کسب عنوان بهترین مربی جهان گفت: قبل از هر چیز باید عنوان کنم که این نتیجه حاصل یک کار تیمی بود که خیلی ها بخصوص همکارانم در کادر فنی در آن نقش داشتند و از همه آنها تشکر می کنم ، ضمن اینکه باید به صراحت عنوان کنم همه مربیان ایرانی بهترین در دنیا هستند و من به عنوان نماینده ای از جمع همه بهترین ها این عنوان را کسب کردم.
 
نعیمی در پایان گفت: دوره بعدی این مسابقات سال 2014 برگزار خواهد شد که فدراسیون جهانی بعد از نظر خواهی از کشورهای مختلف و بررسی دوره نخست اقدام برگزاری آن خواهد کرد. ضمن اینکه امیدوارم این تیم رها نشود چرا که پشتوانه خوبی برای تیم نوجوانان هستند و چند تکواندوکار با تجربه و عنوان را به تیم ملی نوجوانان برای حضور در مسابقات جهانی و آسیایی تحویل دادیم.
 
تیم تکواندو نونهالان ایران در بخش دختران و پسران یکشنبه گذشته موفق به کسب عنوان قهرمانی اولین دوره رقابتهای رقابتهای قهرمانی جهان شد.
کد N420121

وبگردی