آفتاب

نمایندگان مجلس هند: نمی توانیم در قبال کشتار غزه ساکت بمانیم

نمایندگان مجلس هند: نمی توانیم در قبال کشتار غزه ساکت بمانیم

دهلی نو - ایرنا - نمایندگان جناح مخالف دولت در مجلس هند روز جمعه و همزمان با حضور وزیر امور خارجه آمریکا در دهلی نو تاکید کردند که نمی توانند در قبال جنایات رژیم صهیونیستی درکشتار مردم غزه ساکت بمانند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس عوام هند (لوک سابا) همچنین برای دومین بار طی 10روز اخیر خواستار آن شدند که دولت هند موضع روشنی در مقابل جنگ تحمیلی رژیم اسراییل علیه مردم غزه اتخاذ کند.

نمایندگان مجلس هند گفتند که دراین شرایط که قتل عام مردم غزه هر روز شدت بیشتری پیدا می کند و آمار تلفات افزایش یافته نمی توانند ساکت بمانند و نظاره گر اوضاع باشند.

ˈسوگاتا بوزهˈ یکی از 545 عضو مجلس عوام هند با اشاره به حادثه اسفناک حمله ارتش اسراییل به مدرسه ای در غزه که منجر به شهادت تعداد زیادی کودک و زن شد، گفت: این نقض آشکار قانون بین الملل است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس هند نمی توانند از پشت حصارها شرایط را تماشا کنند، تصریح کرد: من از دولت هند می خواهم که موضع شفافی مطابق با اخلاقیات اتخاذ کند.

پیش از این نیز اعتراض هایی از سوی نمایندگان مجلس و احزاب سیاسی هند نسبت به موضع دولت این کشور در مقابل اوضاع غزه ابراز شده بود.

دولت راستگرای هند که دو ماه از عمر آن می گذرد در روزهای اول آغاز جنگ اسراییل علیه مردم غزه از طرح این موضوع در مجلس جلوگیری کرد.

حزب عام آدمی از جمله احزاب هندی بود که ضمن انتقاد از دولت مرکزی هند برای مقاومت در برابر بحث پارلمان درباره کشتار مردم فلسطین، تاکید کرد که سکوت در برابر شرایط غزه جایگاه هند را در جامعه بین الملل تضعیف کرده است.

پس از آن وزارت امور خارجه هند بارها تصریح کرد که بدلیل روابط دوستانه با فلسطین و اسراییل نمی تواند به نفع هیچ یک از دو طرف موضع گیری کند.

وزیر خارجه هند دیروز و در آخرین موضع گیری که در جریان دیدار با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در دهلی نو ابراز نمود باردیگر همان موضع انفعالی قبلی را تکرار کرد و از طرفین خواست ضمن خویشتن داری برای آتش بس مذاکره کنند.

این تحولات در حالیست که دهلی نو امروز (جمعه) و همزمان با حضور وزیر امور خارجه آمریکا شاهد تظاهرات ضد آمریکایی و ضد اسراییلی گروهی از مردم بود.

آساق ** 2165 ** 275 **
کد N419990

وبگردی