آفتاب

کاهش عمر کشتی‌های اقیانوس پیمای ایران

کاهش عمر کشتی‌های اقیانوس پیمای ایران

با اقدامات موثر سازمان بنادر و دریانوردی در سال‌های گذشته درصد بالایی از ناوگان مسافری دریایی کشور نوسازی شده‌اند هر چند وضعیت شناورهای محلی و منطقه‌ای چندان مطلوب نیست.

علی استیری – معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تصریح کرد:‌ در سال‌های گذشته که با همت سازمان بنادر بسیاری از شناورهای مسافری کشور نوسازی شده‌اند و تعمیر و بهبود نگهداری صورت گرفته، در حال حاضر این شناورها برای ارائه خدمات به مردم در شرایط مطلوبی به سر می‌برند.

وی با بیان این‌که عمر کشتی‌های اقیانوس پیمای ایران نیز به شدت کاهش پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر عمر این بخش از ناوگان به کمتر از 15 رسیده که البته بیش از این نیز خواهد شد.

به گفته استیری شرکت‌ها درصورتی که درخواست رسمی خود را ارائه کنند سازمان بنادر نیز در حد توان خود از نوسازی ناوگان حمایت خواهد کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی وضعیت شناورهای محلی را چندان مطلوب ندانست و اظهار کرد: در سال‌های گذشته به این شناورها توجه چندانی نشده و بسیاری از آن ها نیاز به تعمیر مجدد دارند.

وی افزود: برای بالا بردن کیفیت این شناورها همکاری و همراهی وزارت صنعت نیز لازم است و امیدواریم با برنامه ریزی این بخش نیز مانند دیگر حوزه‌های ناوگان دریایی کشور بهبود وضعیت پیدا کند.

انتهای پیام

کد N419989

وبگردی