آفتاب
وزیر دفاع سابق انگلیس:

حملات رژیم صهیونیستی به غزه ˈوحشیانهˈ است

حملات رژیم صهیونیستی به غزه ˈوحشیانهˈ است

لندن - ایرنا - وزیر دفاع سابق انگلیس روز جمعه با اشاره به حملات سنگین و درعین حال ˈغیر دقیقˈ رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی در غزه، این حملات را ˈوحشیانه ˈ توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، ˈپیتر لافˈ در گفت وگو با شبکه رادیویی بی بی سی گفت: پاسخ اسراییل متناسب با تهدیدات و حملات صورت گرفته از سوی حماس شمرده نمی شود .

وزیر دفاع سابق انگلیس اضافه کرد: لازم است این پیام به اسراییل داده شود که اقداماتش ˈ به سختی قابل دفاع ˈ است.

لاف که از نمایندگان پارلمانی حزب محافظه کارانگلیس بوده و طی سال های 2010 تا 2012 میلادی وزیر دفاع این کشور بوده استˈ با بیان اینکه رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود را دارد، افزود: اما این واضح است که اسراییل بایستی بیش از پیش در اقداماتش دقت عمل به خرج دهد.

وی با اشاره به شهادت رسیدن شمار زیادی از مردم غزه در جریان حملات رژیم صهیونیستی اضافه کرد: ما شاهد بمباران های سنگین وغیر دقیق بر روی مناطق مسکونی غزه بوده ایم.

وزیر دفاع سابق انگلیس با بیان اینکه من از ظرفیت سیستم اطلاعاتی پیچیده اسراییل برای جمع آوری اطلاعات و نیز فناوری تسلیحاتی پیشرفته آن برای انجام حملات دقیق آگاهی دارم ، گفت: من درک نمی کنم چرا آنها از چنین شیوه وحشیانه و تحریک کننده ای برای حمله استفاده می کنند.

لاف در پاسخ به این سوال که آیا وی باور دارد که پاسخ ارتش اسراییل با تهدیداتی که با آن مواجهه است ˈغیر متناسب ˈ بوده است؟، گفت: بلی ، غیر متناسب است ضمن اینکه اسراییل ضمن خطر از دست دادن حمایت های بین المللی، در طولانی مدت با خطرات جدی امنیتی مواجه خواهد بود.

اروپام ** 1552** 3404
کد N419940

وبگردی