آفتاب
مدیرعامل بانک صادرات استان سمنان:

بانک صادرات از طرح‌های موفق در توسعه اشتغال استقبال می‌کند

بانک صادرات از طرح‌های موفق در توسعه اشتغال استقبال می‌کند

دولت تدبیر و امید عقود مبادله‌ای را ۲۲ درصد تعیین کرد و این کمک بسیاری به تثبیت قیمت‌ها در بازار می‌کند.

مدیرعامل بانک صادرات استان سمنان گفت: دولت تدبیر و امید عقود مبادله‌ای را ۲۲ درصد تعیین کرد و این کمک بسیاری به تثبیت قیمت‌ها در بازار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد و مهر، علی حاجی پور در گفتگو با ایلنا بیان داشت: باتوجه به رابطه تورم و حجم نقدینگی که در بازار وجود دارد نیز افزایش قیمت‌ها اجتناب ناپذیر است و اگر دولت در چرخهٔ سیاست گذاری برای قیمت پول نیز فعالیت کند به مراتب مطلوب‌تر خواهد بود.

علی حاجی‌پور افزود: سیستم بانکی هم اگر منابع و پولی را که جذب می‌کند با نرخ ارزان‌تر دریافت کند قطعا با همین نرخ در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

مدیرعامل بانک صادرات سمنان ادامه داد و گفت: بنابراین دولت تدبیر و امید نیز عقود مبادله‌ای را ۲۲ درصد تعیین کرد که کمک بسیاری به تثبیت قیمت‌ها در بازار می‌کند.

معاون سابق بانک صادرات استان فارس به حرکت مطلوب دولت در یکسان نمودن نرخ سود سپرده‌ها اشاره کرد و گفت: دولت نرخ جذب سپرده‌ها را حداکثر۲۲ درصد تعیین کرد چرا که بسیاری از بانک‌ها و موسسات به دنبال افزایش نرخ سود بصورت تصاعدی و ارتقاء خود در منابع و به این موضوع پایبند نبودند و این آفت باعث می‌شد که قیمت‌ها به تعادل نرسد و از طرفی یک عامل تورمی در بازار به حساب می‌آمد.

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: قطعا نرخ سود سپرده‌ها در سال آینده با توجه به کاهش تورم نیز یک روند کاهشی خواهد داشت.

وی از روند کاهشی نرخ تورم در سال جاری ابراز امیدواری نمود و تصریح کرد: تعیین عقود مبادله‌ای ۲۲ درصدی و کاهش خرید که باعث کاهش حرص و وله فروشندگان برای افزایش قیمت‌ها و قانع شدن به حداقل سود کرده است از عوامل کاهش نرخ تورم می‌باشند.

علی حاجی‌پور نیز اقدام دولت در استفاده از کار‌شناسان خبره اقتصادی را شایسته دانست و افزود: آنطور که در بودجه سال آینده پیش بینی شده و با وجود نداشتن تکالیف بانک‌ها، این خود یک انقلاب در اقتصاد است و اجازه می‌دهد که دولت نیز بودجه را بدون متکی به سیستم بانکی تهیه کند و از طرفی بانک‌ها را موظف نموده تا با فروش املاک مازاد و با ورود شرکتهای خود به بخش تولید و ایجاداشتغال و علاوه بر تامین نیاز مردم نیز بسیاری نقدینگی به سیستم بانکی تزریق خواهد شد و کمک شایانی به دولت می‌کند.

در ادامه با تاکید بر سنت الهی قرض الحسنه افزود: در بانک صادرات استان فارس بیشترین حجم پرداختی را در بحث قرض الحسنه داشتیم و هم اکنون در استان سمنان نیز تسهیلات قرض الحسنه، کمتر از یکماه پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا بسته اقتصادی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود، می‌تواند دولت را به این هدف برساند افزود: اگر این برنامه جامع بطور کامل اجرا شود می‌تواند اقتصاد و سیستم بانکی را سر و سامانی بدهد.

حاجی‌پور در خصوص تحول نظام بانکی در بانک صادرات گفت: بانک صادرات همگام با دولت بوده و اخیرا لوح استاندارد امنیت را در جهت تامین بستری امن برای مشتریان خود از دولت دریافت کرده است.

مدیر عامل بانک صادرات سمنان با تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی افزود: بانک صادرات از طرح‌های موفق در امر تولید که کمکی به دولت برای توسعه اشتغال می‌کند نیز استقبال خواهد کرد.

کد N419861

وبگردی