آفتاب

انگلیس خواستار برقراری آتش بس پایدار در غزه شد

انگلیس خواستار برقراری آتش بس پایدار در غزه شد

لندن – ایرنا- ˈفیلیپ هاموندˈ وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه ضمن استقبال از آتش بس 72 ساعته در غزه ، باردیگر خواستار آتش بس پایدار در این منطقه شد.

به گزارش ایرنا، وی گفت: ما از توافق صورت گرفته برای آتش بس 72 ساعته درغزه استقبال می کنیم و این یک موفقیت برای تمامی کسانی است که دراین زمینه تلاش کرده اند.

وی ضمن تشکر از همتاهای آمریکایی و مصری اش بدلیل اقداماتشان برای پایان بخشیدن به بحران غزه، افزود: ما باید به تلاش های خود برای برداشتن موانع موجود به منظور برقراری یک آتش پایدار در غزه و فراهم ساختن بستر برای مذاکرات طرف های درگیر به منظور حل مسایل فی مابین فزونی بخشیم.

براساس گزارش اسکای نیوز، آتش بس سه روزه که به پیشنهاد سازمان ملل و آمریکا از ساعت 8 بامداد روز جمعه به وقت محلی در غزه آغاز شد، با گلوله باران شهر رفح به دست نظامیان صهیونیست شکسته شده است.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه گذشته ضمن ˈفجیعˈ و ˈهولناکˈ توصیف کردن شرایط کنونی در غزه، خواستار برقراری آتش بس فوری و بدون قید و شرط در این منطقه شده بود .

وزیر امور خارجه انگلیس نیز بدنبال کامرون در گفت وگو با شبکه بی بی سی و اسکای نیوز ، بر لزوم استقرار آتش بس فوری در غزه تأکید کرد.

فیلیپ هاموند گفت: کشته شدن غیرنظامیان غیرقابل قبول است و به همین علت است که خواهان استقرار آتش بس بدون قید و شرط هستیم و برای این منظور به تلاشهایمان ادامه می دهیم

رژیم صهیونیستی از تاریخ 8 ژوییه (17 تیرماه) تاکنون منطقه غزه را از زمین، دریا و هوا هدف حملات وحشیانه خود قرار داده است.

اروپام ** 1552** 3404
کد N419844

وبگردی